Er begyndt at lave hul i væggen til en kattelem, plasten måtte jeg jo også skære i dengang, havde fået at vide, at der ikke var nogen fare, men nu, når jeg har googlet, læser jeg om, hvordan hele vægge kan mugne, hvis dampspærren går i stykker. Er det nok at plastre isoleringen i væggen, eller har jeg virkelig ødelagt noget nu i mit nybyggede hus:oops:Havde tænkt mig at have en lem på både ydersiden og indersiden og sætte trævæg rundt om isoleringen, men nu blev jeg bekymret over fugtspærren.
39169603_1038664402960004_9074153817745915904_n.jpg

Der er risici, men du skal ikke gå i panik. Alt handler om udførelsen af kattelemmen og hvor tæt det bliver rundt om kanterne på delen mod væggens inderside og i selve "røret", som katten går igennem, så du ikke får en luftlækage ind i væggen. Fug rundt om med fugemasse.

• Synes
fghfgh og 1 anden
  • Laddar…
N Nickelina sagde:
Har begyndt at lave hul i væggen til en kattelem, plasten måtte jeg jo også skære i da, havde fået at vide, at det ikke er nogen fare, men nu når jeg har googlet, læser jeg om, hvordan hele vægge kan mugne hvis dampspærren går i stykker.
Er det nok at plastre isoleringen i væggen, eller har jeg virkelig ødelagt noget nu i mit nybyggede hus:oops: Havde tænkt at have en lem på både yderside og inderside og sætte trævæg rundt om isoleringen, men nu blev jeg bekymret for fugtspærren.
[bild]
Ville personligt ikke have bekymret mig.

Men du kan jo altid plastre helt ud til vindpappen og tape omhyggeligt. Så kan ingen fugt komme ud i isoleringen. For så vidt skal tape egentlig ligge under pres for at være så tæt som muligt, men man må jo tage det lidt roligt ;)

• Synes
Nickelina
  • Laddar…
Så hvis jeg taper byggplast sammen med den anden last og sørger for, at det bliver tæt, så er det måske ikke så farligt? Plastikken ligger jo nu imellem isoleringen nærmest indervæggen, men skal jeg plaste ind al isolering så helt ud til ydervæggen? Jeg skal have tykke træplader som vægge tænkte jeg, og så kan jeg silikonere alle samlinger, kan det fungere så?

N Nickelina sagde:
Så om jeg taper byggplast sammen med den andre lasten og sørger for at det bliver tæt så måske det ikke er så farligt? Plastikken ligger jo nu imellem isoleringen nærmest indervæggen, men skal jeg plastre ind al isoleringen da helt ud til ydervæggen? Skal have tykke træplader som vægge tænkte jeg og da kan jeg silikonere alle samlinger, kan det fungere da?
Man punkterer dampspærren meget ofte... selv i moderne huse og de ser ud til at blive stående.

https://www.byggahus.se/forum/threads/angspaerr-och-foenster.270001/

Her ser du to eksempler på, hvordan du kan løse problemet.

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren sagde:
Man punkterer dampspærren meget ofte... selv i moderne huse og de synes som at blive stående.

[link]

Her ser du to eksempler på hvordan du kan løse problemet.
Tak for svar, så tager jeg afsted og køber plastik og tape i morgen, nu kan jeg føle mig lidt roligere, google kan jo gøre en skide nervøs :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.