3,877 læst ·
12 svar
4k læst
12 svar
Kan man have glasstykker og aluminium flis i finbeton?
Hej
Jeg skal støbe en bordplade til udekøkken, som kommer til at være 4m lang, 90cm bred og 4,5cm tyk.
Jeg havde tænkt mig at bruge armeringsjern og finbeton fra byggmax. I selve betonen har jeg tænkt at have glasstykker fra vinflasker og aluminium flis. Er der nogen, der har erfaring med at blande glasstykker og/eller aluminium flis i finbeton?
Tak på forhånd
Jeg skal støbe en bordplade til udekøkken, som kommer til at være 4m lang, 90cm bred og 4,5cm tyk.
Jeg havde tænkt mig at bruge armeringsjern og finbeton fra byggmax. I selve betonen har jeg tænkt at have glasstykker fra vinflasker og aluminium flis. Er der nogen, der har erfaring med at blande glasstykker og/eller aluminium flis i finbeton?
Tak på forhånd
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 303 indlæg
Det går nok godt, men jeg er lidt i tvivl om, at du vil se dem. De skal virkelig ligge i overfladen for at være synlige.
Tak for tilbagemeldingen Johannes.Johannes Carlsson sagde:
Jeg tænkte at lægge aluminiumflis og glasstykkerne i bunden, når jeg støber, og derefter vende pladen, som jeg så har tænkt mig at slibe 1 mm. Er det muligt at slibe, eller vil glasstykkerne eller aluminiumflisen løsne?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 750 indlæg
Vil huske at nogen her på forumet har støbt både glas og aluminiumringe (eller andet metal) ind i en bordplade.
Søgte lidt hurtigt men fandt det ikke.
Søgte lidt hurtigt men fandt det ikke.
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 303 indlæg
Klart det er risiko for, at de løsner, vær forsigtig når du sliber så går det nok fint, nogle små stykker kommer nok til at løsne uanset.
Du tænker måske på denne? https://www.byggahus.se/forum/threads/arduinostyrd-interaktiv-betongbaenkskiva.249877/13th Marine sagde:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 750 indlæg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 750 indlæg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 750 indlæg
Virkelig, jeg blev lidt fristet til at støbe!
Hej
Tænkte give en kort tilbagemelding om, hvordan det gik med mit projekt.
1. Bordpladen blev 5 meter lang, så jeg måtte dele bordpladen i to dele for nemmere håndtering.
2. Brug ikke Aluminium i beton/cement. Aluminium reagerer med cement og danner bobler, betonen koger som lava.
Anbefaler at bruge Cement i stedet for beton og som ballast kan man bruge dekorationssten og knuste vinflasker.
Held og lykke.
Tænkte give en kort tilbagemelding om, hvordan det gik med mit projekt.
1. Bordpladen blev 5 meter lang, så jeg måtte dele bordpladen i to dele for nemmere håndtering.
2. Brug ikke Aluminium i beton/cement. Aluminium reagerer med cement og danner bobler, betonen koger som lava.
Anbefaler at bruge Cement i stedet for beton og som ballast kan man bruge dekorationssten og knuste vinflasker.
Held og lykke.
Klik her for at svare