Vi flisede køkkenvæg og flisede ganggulv sidste weekend. Nu vil vi fuge. Og så læser jeg i dokumentationen til flisefugemassen, at man skal fuge ikke senere end 3 dage efter, at man har sat fliserne på plads (se billede fra dokumentet).

Er der nogen, der forstår dette - hvad er problemet, hvis man gør det lidt for langt efter disse 3 dage? Hvad er følgerne/risikoerne ved at, som vi kommer til at gøre, fuge senere end de anbefalede 3 dage?

Kiilto Klinkerfog dokument detaljerer anvendelsesområde, tekniske data, egenskaber og brugsanvisning for hurtighærdende fugemasse til klinker.

A
Kan det ikke være sådan, at de forsøger at sige, at man nogle gange kan være nødt til at vente op til 3 dage, før det er muligt at påbegynde fugningen?

• Synes
LillaRackaren
  • Laddar…
A Alexander HB sagde:
Kan det ikke være så, at de prøver at sige, at man nogle gange kan være nødt til at vente op til 3 dage, før det er muligt at begynde fugningen?
Jeg håber, du har ret, jeg som er jurist (lol) måske piller ord lidt for meget.

A
Ja, jeg har lignende erhvervsskader, så man må antage, at den der har skrevet instruktionerne ikke har tænkt på samme måde. Eventuelt er det en oversættelsesfejl.

• Synes
LillaRackaren
  • Laddar…
Du kan slutte dig til når som helst.

• Synes
LillaRackaren
  • Laddar…
Düsseldorff
Det der menes er, hvornår fugning tidligst kan foretages.

• Synes
LillaRackaren
  • Laddar…
Tak for peppen alle! Så slipper jeg dette semantiske spørgsmål og foger hvor sent jeg vil!

• Synes
Landbogården og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.