Denne bjælke ligger i en kviste som de har bygget. Og jeg vil udvide rummets overflade. Da jeg rev, bemærkede jeg, at det gamle tag stadig lå i kviste. Så jeg er begyndt at rive det gamle tag. Men denne bjælke skræmmer mig lidt. Jeg vil sætte en h-bjælke mod skorstenen, som skal holde kvisten oppe, men jeg vil have fjernet alt det, der ses på billedet.

Kan jeg kappe bjælken i midten og fjerne det, som går til højre for den?
Alt, der ligger under bjælken, hænger løst.

• Konstruktion i et loftsrum med synlige bjælker, delvist nedrevet loft og isolering. Løse brædder og værktøj ses på gulvet.
BirgitS
Lidt svært at forstå, hvordan konstruktionen ser ud, og hvilken af bjælkerne du mener. Men man sætter jo ikke bjælker ind for sjov, men fordi de er nødvendige. Ved indgreb i bærende konstruktion skal man indsende en byggeanmeldelse til kommunen og i den redegøre for, hvordan taglaster osv. skal bæres i stedet, hvilket kan kræve, at man hyre en byggestruktør.

Dette er en side om spær, som også beskriver, hvordan man kan udveksle et spær, når man laver en tagkvist, der er også nogle andre links, som er relevante:
https://www.byggahus.se/sa-fungerar-en-takstol

Okey tak. Det er et højben men de har kappet af støttebenene til den. Den lidt mørkere tykkere som går tværs over billedet.
BirgitS BirgitS sagde:
Lidt svært at forstå hvordan konstruktionen ser ud og hvilken af bjælkerne du mener. Men man sætter jo ikke ind bjælker for sjov uden det er jo fordi de er nødvendige. Ved indgreb i bærende konstruktion skal man sende en byggetilladelse til kommunen og i den fremlægge hvordan taglaster osv. skal bæres op i stedet, hvilket kan kræve at man hyrer en bygningskonstruktør.

Dette er en side om tagstole, som også tager op hvordan man kan skifte en tagstol når man laver en kvist, der findes også nogle andre links som er relevante:
[link]
Vi leger med tanken at jeg ikke skal ansøge om byggetilladelse. Hvordan gør man da.
Jeg sender to billeder
Det er et højben til det gamle tag, som fandtes før jeg købte huset. Og når jeg er begyndt at rive opdagede jeg at støttebenene til den hænger løst.
I hver fald så ville jeg gerne åbne den for at få den plads til rummet alternativt bygge en døråbning ind som et skab.
Bjælken kommer til at gå på en anden væg som holder oppe kvisen og den vil jeg tænke at forstærke.

Jeg sender med flere billeder her. Tak så meget for svar alt værdsættes

Det i det blå er støttebenene
Der det er rigtigt på billede to vil jeg have en åbning.
Det på billede 1 er der, hvor bjælken skal stå når jeg flytter ud væggen.

Spørgsmålet er om jeg kan kappe den bjælke som går diagonalt tværs over billedet.
Tak

• Loftbjælker og ledninger med en rød linje markeret diagonalt over billedet, i et renoveringsprojekt i en ældre bygning.
  • Billede af en trækonstruktion i nedrivningstilstand, med en blå markeret sektion, og en rød markeret sektion for mulige ændringer.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.