Hej, I kan antage, at væggen er bærende. Jeg tror, den oprindelige tanke var at sætte glasblokke for lysgennemgang. Vi har til hensigt at færdiggøre dette men ikke sætte glasblokke i, men lade det stå åbent. Der er flere sådanne åbninger. Er det okay at skære armeringen væk i åbningerne? Alternativt fylde, sætte en plade over, men hvilken? Glasblokkene ville alligevel ikke have udfyldt en bærende funktion.

Fk så er det en overetage med garage, og vi skal sætte puds på væggene.

Mur af betonblokke med åbninger og synlige jernstænger, formodentlig beregnet til glasblokke, omgivet af skum.

Det er armering mellem skifterne for at holde væggen sammen i alle retninger, kapper du dem, kan væggen blive ustabil, og det er ikke godt, tæt mellem udsparingerne.

J jonaserik sagde:
Det er armering mellem skiftene for at holde sammen på væggen i alle retninger, kapper du dem, kan væggen blive ustabil, og det er ikke godt, tæt imellem huller
Tak, bliver til at beklæde væggen med passende plademateriale i stedet. Dyrt men tidsbesparende.

Multi force cementbaserede, næsten 10 tusinde for ca. 25 kvm i dette rum og så lige så meget til i det andet rum.

Skal du have det brandhæmmende da, hvorfor ikke mure åbningerne op og pudse væggene direkte?

J jonaserik sagde:
Må du have det brandfast da, hvorfor ikke mure igen fordybningerne og pudse væggene direkte
Nej, men det er også et spørgsmål om kompetence ;)

Må lige kigge lidt på youtube, inden jeg bestemmer mig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.