Hej! Jeg er i gang med at bygge et indbygget garderobeskab i lejligheden. Jeg har bygget en ramme af træregler og derefter sat en Mdf-plade udenpå for et pænere look. Nu er jeg kommet til dørene og har nogle overvejelser omkring bæreevnen for hængslerne.

Kan det se sådan ud? Skinnende metalhængsel holdes mod en træramme med MDF-plade. Fingrene viser først mulig skrueplacering til garderobedør.

Som I kan se, er det en 12 mm MDF udenpå en 45 mm regel. MDF'en og reglen er limet samt sømmet. Mit spørgsmål er ganske enkelt, om det vil være nok med tre skruer, hvor to vil ramme mdf/kant, mens den sidste primært vil være i træ men lidt i kanten? Bag reglen/Mdf'en er der næste dør, så jeg kan bruge 40mm skruer som maksimum.

Døren er 198 cm høj og 50 centimeter bred. Tanken er at sætte tre hængsler på døren.

Cheesen
Kommer nok ikke til at fungere som du havde tænkt. Der findes hængsler som ser anderledes ud. Hvis du ikke ønsker, at beslagene skal være synlige af æstetiske grunde, så ville jeg kigge på blums hængsler og montere på en renoveringsplade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.