Spørgsmålet er som overskriften lyder. Hvis man har sat hylder (IKEA boghylder med konsoller) op i en gipsvæg på en korrekt måde, kan disse falde ned ved at man udfører mejselarbejde eller saver med bajonetsav og lignende tunge værktøjer i rummet ved siden af. Dvs. gipsvæggen som hylderne er monteret på ligger altså væg i væg med væggen/gulvet de arbejder med. Så bagvæggen af gipspladerne i soveværelset er blotlagt i det tilstødende rum hvor arbejdet foregår.

Hvad er en korrekt måde? Sidder de med Molly eller er de skruet i reglar eller hvordan har man fastgjort konsollerne. Hvis de er skruet i reglar eller med Molly, så skal man save meget med en bajonetsav, før de falder ned.

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson sagde:
Hvad er en korrekt måde? Sidder de med Molly eller er de skruet i reglar, eller hvordan har man fastgjort konsollerne. Hvis de er skruet i regel eller med Molly, så skal man save meget med en tigersav, før de falder ned.
Ja, jeg ved ikke rigtig, hvad der ville anses som en korrekt måde? Det er lidt det, jeg også undrer mig over? Hylderne har været opsat med to konsoller, været ca. 1 m lange. Bare haft lettere pyntegenstande på sig, altså ingen bøger eller noget af direkte vægt. De har siddet oppe med såkaldte gipsankre fra arrow, 3 ankere per konsol, så i alt 6 per hylde. Hylderne er standardhylder fra Ikea, lakerede spånplader af en slags.

Og hylderne har siddet oppe i ca. 5 år.

B
Holder det ikke til lidt vibrationer, så kan jeg synes, de er mangelfuldt monterede.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.