Hej.
Jeg overvejer at fjerne en indervæg på overetagen mellem 2 mindre rum. Jeg har fjernet garderober, der var indbyggede i væggen, men tør ikke tage resten ned, før nogen mere kyndig har vurderet det.

Det er et 1 1/5 plans hus, hjältevadshus, folkhemmet fra '85.

Indervæggen løber midt under hanebjælken ca. 1/3 af husets længde. Resten af overetagen er åben.

Det føles ulogisk, at væggen skulle optage nogen last, men jeg er ingen ekspert, så jeg vil gerne høre nogens mening, før jeg tager resten ned. Jeg vedhæfter en tegning og et billede af rummet med væggen.

• Byggnadsritning av 1,5-plans hus från 1985 med detaljerad illustration av takstol, stödbensvägg och innervägg markerad med pil.
  • Et rum med en delvist fjernet væg, viser åbningen mellem to værelser. Gulvet er hvidt, der er et vindue til venstre og loftet har lamper.
Den kan fjernes, har ingen bærende funktion.
Lidt svært at se på billedet, men er den, der hedder isolerad stödbensvägg på tegningen, tilbage?
Den har derimod en funktion at udfylde.

larsbj larsbj sagde:
Den kan fjernes, har ingen bærende funktion.
Lidt svært at se på billedet, men er den som hedder isoleret støttemur på tegningen tilbage?
Den har derimod en funktion at opfylde.
Tak!
Støttemuren bliver tilbage. Jeg vil bygge kommoder ind udenfor den mur og beholde skunkrummet som det er.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.