Hej
Er ved at undersøge, om en væg, som jeg vil rive ned, er bærende.
Talte med byggnadskontoret på kommunen for tegninger, men de havde ingen konstruktions tegninger.
Væggen ligger i kælderen og er lavet af blåbetong som er pudset, totalt er væggen 100mm, hvoraf
blåbetongen er 70mm.
Kan væggen være bærende?
Tak på forhånd
Er ved at undersøge, om en væg, som jeg vil rive ned, er bærende.
Talte med byggnadskontoret på kommunen for tegninger, men de havde ingen konstruktions tegninger.
Væggen ligger i kælderen og er lavet af blåbetong som er pudset, totalt er væggen 100mm, hvoraf
blåbetongen er 70mm.
Kan væggen være bærende?
Tak på forhånd
Hej...Bor selv i et ytong hus (blåbetong). Og da jeg rev førstesalen, var det, som du skrev, 70mm blåbetong og ca. 10mm puds på hver side... Og jeg kan næsten med 99% sikkerhed sige, at det IKKE er bærende, for der var meget dårlig holdbarhed i samtlige vægge. De bærende vægge, vi har i kælderen og stueetagen, samt ydervæggene er af ca. 20 cm blå betong blokke.
/Lars
/Lars
Tak alle sammen!
Det føles trygt at rive den nu, alt peger på, at den ikke er bærende. Selvfølgelig river jeg den i roligt tempo, så jeg ikke får taget i hovedet, hvis det skulle vise sig, at den er bærende
Det føles trygt at rive den nu, alt peger på, at den ikke er bærende. Selvfølgelig river jeg den i roligt tempo, så jeg ikke får taget i hovedet, hvis det skulle vise sig, at den er bærende
Klik her for at svare