1,471 læst ·
3 svar
1k læst
3 svar
Kaldeasfalt eller tagpap til isolering af plade ude
Hej,
Jeg har en sten/beton-rektangel (ca. 2x4 meter) nedenfor køkkenvinduet (havefliser blev engang lagt i våd cement), som fungerer som terrasse, men også som tag til en udbygning i kælderen - 40'erne. Der er en gammel luge midt på rektanglen, hvor man tidligere smed pellets ned til kedlen. For et par år siden forsøgte jeg at tætte omkring den gamle luge med membran, men ser nu, at det ikke holder tæt, og der kommer vand ind ved kraftig regn. Jeg tænkte på at lægge et terrassegulv her, dels fordi mærkerne fra lugen er grimme, og dels fordi der er revnede fliser andre steder, men inden da skal jeg lave vandtætning. Jeg overvejer derfor enten at bruge nogle lag kold asfalt over hele pladen eller tagpap og måske tagmasse, og derefter terrassegulvet ovenpå. Hvad tror I vil være godt? /Pia
Jeg har en sten/beton-rektangel (ca. 2x4 meter) nedenfor køkkenvinduet (havefliser blev engang lagt i våd cement), som fungerer som terrasse, men også som tag til en udbygning i kælderen - 40'erne. Der er en gammel luge midt på rektanglen, hvor man tidligere smed pellets ned til kedlen. For et par år siden forsøgte jeg at tætte omkring den gamle luge med membran, men ser nu, at det ikke holder tæt, og der kommer vand ind ved kraftig regn. Jeg tænkte på at lægge et terrassegulv her, dels fordi mærkerne fra lugen er grimme, og dels fordi der er revnede fliser andre steder, men inden da skal jeg lave vandtætning. Jeg overvejer derfor enten at bruge nogle lag kold asfalt over hele pladen eller tagpap og måske tagmasse, og derefter terrassegulvet ovenpå. Hvad tror I vil være godt? /Pia
Ingen ? 🥺P pajson sagde:Hej,
Jag har en sten/betong-rektangel (ca 2x4meter) nedenfor køkkenvinduet (haveplader var engang lagt i våd cement) som fungerer som terrasse men også som tag til en udbygning i kælderen - 40-tal. Der er en gammel luge midt på rektanglen, hvor man tidligere lod pellet ned til kedlen. For et par år siden forsøgte jeg at tætne omkring den gamle luge med membran, men ser nu, at det ikke holder tæt, og der kommer vand ind ved kraftigt regn. Jeg tænkte at lægge en træterrasse her, både fordi sporene af lugen er grimme, og fordi der er revnede plader andre steder, men inden da skal jeg vandsikre. Jeg overvejer enten at køre nogle lag koldasfalt over hele pladen eller tagpap og måske tagmasse, og derefter lægge træterrassen ovenpå. Hvad tror I ville være godt? /Pia
Klik her for at svare