Skal flise på væggen, hvor vi har lukket en dør. Det er meget groft spartlet nu. Maleren har ikke gjort noget mere ved netop denne sektion. Der er eksisterende vægge til venstre og højre. Så kommer gipspladen, og samlingerne, der er på siderne af gipsen, er groft spartlet. Spørgsmålet er, kan man flise direkte på denne gipsplade? Foran skal der stå en brændeovn.
Tog et vaterpas og kontrollerede. Væggen er virkelig ujævn? Sikkert 1-1,5 cm på de værste sektioner? Hvad er den nemmeste og bedste måde at jævne dette ud på? Kan man sætte kun fix for at jævne ud og derefter lade tørre, før der sættes fix og fliser? Bekymret for, at fliserne revner, hvis det er for ujævnt??
Jeg ville ikke ønske at have en masse sandspartel på overflader, hvor jeg skal sætte fliser. Ujævnheder ville jeg ordne med fix, ikke spartel.
Det er lidt uklart, hvor dine fliser begynder og slutter, men samlingen mellem pladerne ville jeg gerne have en limet papirsstrimmel på, derefter spartel som normalt, hvis det er ved siden af fliserne.
Kan man ikke bruge en eller anden type afretningsmasse? Finja handspackel 420DR? Findes der et billigere alternativ? Tænker på om der findes et andet mærke på lavpris steder som er godt nok til at jævne væggen?
Hvor tæt kan du sætte brændeovnen?
Jeg satte en brandbeskyttelsesplade i stedet for gips og kunne derfor flytte min steatitsovn 100 mm tættere på væggen.
50 mm fra væg i stedet for 150 mm.
Jeg ville ikke have min ovn for langt ude fra væggen, så dette blev så tæt som det kunne blive.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.