Hej hej!

Jeg havde tænkt mig at konvertere et gammelt vaskehus til et enkelt badeværelse. Rummet er under jordniveau i et hus, der blev drænet og fik Platon-måtte for cirka ti år siden. Badeværelset vil jeg mest lave selv, og jeg kommer ikke til at anvende nogen fugtspærre.

Tidligere sad der ældre vådrumstapet på væggene (tyk skumgummitype), som jeg nu prøver at få fjernet så godt som muligt. I rummet er to vægge ydervægge, og det ser ud til at halvdelen af væggen, den nederste del, er støbt beton, mens den øverste halvdel er pudset letbeton. Letbetonen viser lidt revner nogle steder, og jeg er bange for, at fugerne vil revne, hvis jeg fliser direkte på den. Hvad skal jeg gøre? Fjerne den eksisterende puds og sætte ny på, eller kan jeg sætte en vådrumsplade op over det hele og flise den, eller er der ingen fare for revnedannelse? Underligt nok skal letbetondelen i hvert fald bygges ud cirka fem millimeter for at blive jævn med betonen. Tidligere sad der en fræset liste over samlingen mellem væggedelene.

Slidt væg med afskallet maling og fugtskjolder i et gammelt vaskerum. Delvis eksponeret tapet med rødt mønster på hvid baggrund. Revner i en væg af letbeton med ujævn puds og synlige skader på overfladen. Væggen er en del af et renoveringsprojekt til et badeværelse. Gammel væg med sprækker og to rør i et rum under renovering.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.