Vi har et rækkehus med kælder, der er drænet og isoleret udefra. Det er et godt miljø i kælderen, og der er ingen tendens til fugt. Hele konstruktionen er af beton, ligesom kældervæggene.
I dag er væggene, gulvet og loftet i kælderen malet, siden rækkehuset blev bygget i 1978.
Vi tænker nu at slibe væggene og spartle små huller med almindelig medium spartel og derefter male på dette.
Jeg overvejede at bruge gips for at udfylde lidt større huller i gulvvinklen, men læste et sted, at det måske ikke var en god idé.
Jeg undrer, om jeg kan bruge den gips, jeg har hjemme, eller om jeg bør anskaffe noget betonspartel i stedet. Der er ikke tale om store huller.
Vi bemærkede nogle få steder, at skruer placeret nederst i gulvvinklen har en tendens til rust. Så der er måske ikke helt fri for fugt nogle steder.
Om at male kælderen læste jeg et tip om, at man skulle male med almindelig maling og spartelmasse, for så opdager man, om man har problemer med fugt i kældervæggen, eller hvis problemer opstår senere, da det ses på væggen.
I dag er væggene, gulvet og loftet i kælderen malet, siden rækkehuset blev bygget i 1978.
Vi tænker nu at slibe væggene og spartle små huller med almindelig medium spartel og derefter male på dette.
Jeg overvejede at bruge gips for at udfylde lidt større huller i gulvvinklen, men læste et sted, at det måske ikke var en god idé.
Jeg undrer, om jeg kan bruge den gips, jeg har hjemme, eller om jeg bør anskaffe noget betonspartel i stedet. Der er ikke tale om store huller.
Vi bemærkede nogle få steder, at skruer placeret nederst i gulvvinklen har en tendens til rust. Så der er måske ikke helt fri for fugt nogle steder.
Om at male kælderen læste jeg et tip om, at man skulle male med almindelig maling og spartelmasse, for så opdager man, om man har problemer med fugt i kældervæggen, eller hvis problemer opstår senere, da det ses på væggen.
Gips og fugt er ikke en god kombination, med det sagt er det bedre med cementbaserede produkter..B buhu sagde:Vi har et rækkehus med kælder som er drænet og isoleret udefra. Det er godt miljø i kælderen og ingen tendenser til fugt. Hele konstruktionen er i beton ligesom kældervæggene.
I dag er det malet original siden rækkehuset blev bygget 1978, vægge, gulv og loft i kælderen.
Vi tænker nu at slibe til væggene og spartle igen små huller med almindelig medium spartel og derefter male på dette.
Jeg tænkte at bruge gips for at fylde lidt større huller i gulvhjørnet men læste et sted at det måske ikke var en god idé.
Undrer om jeg kan bruge gips som jeg har hjemme eller om jeg bør skaffe noget beton spartel i stedet. Det er ingen store huller.
Vi bemærkede få steder at skruer der sad længst nede i gulvhjørnet har lidt tendens til rust. Så det er måske ikke helt uden fugt nogle steder.
Angående male kælderen læste jeg et tip om, at man skulle male med almindelige farver og spartel, for så opdager man om man har problemer med fugt i kældervæggen eller om der opstår problemer senere ved at det ses på væggen.
Klik her for at svare