Hej!
Indretter min kælder med nyt gulv, vægge og loft!
Men overvejer nogle ting!!
På gulvet mod pladen vil jeg lægge en trinlydsmåtte, derefter en platonmåtte. Ovenpå platonmåtten vil der ligge gulvplader og derefter et tæppe eller gulv!
Spørgsmålet er, hvordan jeg skal bygge konstruktionen til mine nye vægge. Hvis jeg lægger platonmåtten og slipper den 2 cm fra væggen, så gulvplade og derefter en liggende stålprofil ovenpå dette, vil jeg da behøve at lægge stålprofilen på afstand, altså skal jeg have luftindtag nede ved gulvet, selvom platonmåtten er sluppet 2 cm fra væggen?
Jeg vil have ventilerede lister op mod loftet. Jeg mener, at det bør være tilstrækkeligt, at luften kan komme ind via loftet på den ene side af rummet og så cirkulere frit bag væggen, under gulvet og bag den anden væg, og derefter videre op og ud gennem den ventilerede liste i loftet på den anden side af rummet.
Personalet hos Hornbasch mener, at det er vigtigere, at man har gode lufthuller oppe ved loftet end nede ved gulvet! Jeg spurgte dem dog ikke om min konstruktion, som jeg tænkte mere igennem, da jeg kom hjem....
Hvis jeg lægger min stålprofil efter platonmåtten på betonpladen, forstår jeg, at den skal op på afstand, så luften kan komme videre og cirkulere ordentligt!!
Hvad synes I? Hvordan ville I gøre det?
Mvh Johan