Hej!

Jeg har for nylig købt et hus og oplevede ved første besøg, at mine tøj lugter meget af kælder efter at have været der. Huset er ældre, 70'erne med krybekælder, som skal være velholdt (har affugter installeret osv.)
Kan det være, at det skal tætnes omkring gulvsprækkerne, jeg ser, at fliserne er lagt nogle steder, og det næsten opleves som om det blæser fra sprækken mellem gulv og væg. Fra grunden gætter jeg?

Der blev lavet en inspektion inden salg, som ikke indikerede skimmel osv., men man bliver jo lidt bange. Hvem kan man få ud, som kan måle og give kloge råd omkring lugten, grunden og status på badeværelset?

Taknemmelig for alle råd // Husrookie

I 70'erne brugte man trykimprægneret træ i remmene. Når det kommer i kontakt med fugt, afgiver det en duft, som kan minde om skimmel. Du kan altså have brug for at bytte remme.

fatsuG7 fatsuG7 sagde:
I 70'erne brugte man trykimprægneret træ i syllerne. Når det kommer i kontakt med fugt, afgiver det en duft, som kan ligne skimmel. Du kan altså have brug for at skifte syller.
Tak for input, jeg vil læse på, hvad det indebærer👍 kan det skyldes, at huset har stået lidt for koldt i et stykke tid?

Findes mange grunde, bl.a. pga. koldt hus uden ventilation og indelukket fugt. Så sætter lugten sig i overfladelag, loft, vægge, nogle gange møbler og isolering.

• Synes
Majan pirayan og 1 anden
  • Laddar…
fatsuG7 fatsuG7 sagde:
I 70'erne brugte man trykimprægneret træ i syllerne. Når det kommer i kontakt med fugt, afgiver det en duft, der kan minde om skimmel. Du kan altså have brug for at skifte syller.
Støbte man trykimprægnerede syller ind i fundamentmuren på krybebaser, altså? Jeg troede, det kun var på huse med betonplade.

Jeg vil undersøge det hele nærmere 🙏

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.