12,991 læst ·
26 svar
13k læst
26 svar
Kabelbeskyttelse - hvordan fastgøre i asfalt?
Hej!
Vi skal lægge kabelbeskyttelse over gaden, hvor der nogle gange kører lastbiler.
Den skal sidde der i mindst 5 måneder.
Hvordan synes I, vi skal fastgøre kabelbeskyttelsen til asfalten?
Almindelig bolt med plug?
Tak for tips!!

Vi skal lægge kabelbeskyttelse over gaden, hvor der nogle gange kører lastbiler.
Den skal sidde der i mindst 5 måneder.
Hvordan synes I, vi skal fastgøre kabelbeskyttelsen til asfalten?
Almindelig bolt med plug?
Tak for tips!!

Senest redigeret af en moderator:
https://www.clasohlson.com/se/Sexkantsskruv/Pr111123516#undefined
https://www.clasohlson.com/se/Nylonplugg 10 x 50 mm/Pr409214004
De to burde vel fungere?
Tak!!!
EDIT: Her er de købt https://www.vidaxl.se/e/8718475592976/vidaxl-kabelskydd-1-kanal-gummi-100-cm
når vennen stoppede lige ovenfor for at teste, så skrider de af sted og flyttede sig en del. Føles klogere at fastgøre dem, hvem ved hvilken dåre (ven) der kører her.
https://www.clasohlson.com/se/Nylonplugg 10 x 50 mm/Pr409214004
De to burde vel fungere?
Tak!!!
EDIT: Her er de købt https://www.vidaxl.se/e/8718475592976/vidaxl-kabelskydd-1-kanal-gummi-100-cm
når vennen stoppede lige ovenfor for at teste, så skrider de af sted og flyttede sig en del. Føles klogere at fastgøre dem, hvem ved hvilken dåre (ven) der kører her.
https://www.hornbach.se/shop/DREssE...artikel-detaljer.html?varCat=S16906##v5114625E etompau sagde:
Sådan? Men det er ikke rustfrit, selvom der måske ikke er så stor risiko for, at de ruster igennem på 7 måneder, især om sommeren.
Fasadeplug findes i hvert fald i 250mm længde, det måske går at finde 300 mm eller måske endnu længere.
Jeg tror, at du skal få ned fastgørelseselementerne rigtig rigtig dybt i jorden for at det skal have den mindste chance for at holde i længere tid.
Måske bore med lidt mindre dimension, når man er kommet under selve asfalten, eller måske trykke i noget, som "limer" fast i underlaget, inden man sender ned plug/skruv/spik.
Jeg tror, at du skal få ned fastgørelseselementerne rigtig rigtig dybt i jorden for at det skal have den mindste chance for at holde i længere tid.
Måske bore med lidt mindre dimension, når man er kommet under selve asfalten, eller måske trykke i noget, som "limer" fast i underlaget, inden man sender ned plug/skruv/spik.
R RoBo sagde:
Det står jo i produktbeskrivelsen at det er kabelbeskyttelse af gummi som skal holde for 25 ton.S Slugge sagde:
"Rampen er fremstillet i gummi, som er let, slidstærkt og holdbart. Rampen er lysgul og har advarselssymboler på overfladen for at gøre den mere synlig. Den har et kanalspor for at guide og beskytte dine kabler og kan støtte en maksimal vægt på 25 ton"
Jep. Men der står ikke, at det gælder overkørsel. 25 ton men med hvad? Der findes vel ingen bil med 25 ton akseltryk. Meget tvivlsom over for disse. Kan tage fejl.P Prodigys sagde:Det står jo i produktbeskrivelsen, at det er kabelbeskyttelse af gummi, der skal holde til 25 ton.
"Rampen er fremstillet i gummi, som er let, slidstærkt og holdbart. Rampen er lysegul og har advarselssymboler på overfladen for at gøre den mere synlig. Den har et kanalspor til at guide og beskytte dine kabler og kan understøtte en maksimal vægt på 25 ton"
Ja, der står gummi, men det ser mere ud som plast, men okay. Hvis beskytterne glider let mod overfladen, skal de sikkert skrues fast i alle fastgørelsespunkter, man kan undre sig over, hvad vejholderen har af synspunkter på dette. Til reetablering bør det være nok at trykke lidt koldasfalt i.P Prodigys sagde:Det står jo i produktbeskrivelsen, at det er kabelbeskyttelse af gummi, som skal holde til 25 ton.
"Rampen er fremstillet i gummi, som er let, slidstærkt og holdbart. Rampen er lysgul og har advarselssymboler på overfladen for at gøre den mere synlig. Den har en kanalspor til at guide og beskytte dine kabler og kan understøtte en maksimal vægt på 25 ton"
Kontroller, at der ikke ligger en sensor til trafiklys eller lignende, før du begynder at bore.
Vend gerne tilbage med en anmeldelse, har mest arbejdet med sådanne i blødt gummi.

