P
Hej!

Vi skal lægge kabelbeskyttelse over gaden, hvor der nogle gange kører lastbiler.
Den skal sidde der i mindst 5 måneder.

Hvordan synes I, vi skal fastgøre kabelbeskyttelsen til asfalten?

Almindelig bolt med plug?

Tak for tips!!
1431510744_Fartgupp-lilleskutt-600b.jpg
 
Senest redigeret af en moderator:
De skærm jeg ser lagt ud på gaderne er aldrig fastgjort mod underlaget. Behøver du virkelig at fikse dem?
Plug og skrue vil nok ikke holde i asfalt.
 
  • Synes
Slugge
  • Laddar…
Hvor har du købt kabelbeskytterne? Har ikke ÅF nogle gode tips om, hvordan du fastgør dem (hvis det overhovedet er nødvendigt)?
 
P
  • Vejledning i montering af Safety Rider fartbølle med skruer og plastplugge på asfalt- og betonoverflader. Inkluderer billeder af processen og nødvendige værktøjer.
En maskinskrue i en plug er ikke optimalt. Tag den største plug og skrue, du kan have. Måske kan du så få beskyttelserne til at sidde nogenlunde fast i et stykke tid.
 
  • Synes
1
  • Laddar…
P
StefanEriksson sagde:
[link]

Sådan? Men det er ikke rustfrit, men det er måske ikke så stor risiko, at de ruster i stykker på 7 måneder, hovedsageligt om sommeren.

:)
Ja, noget som er selvskærende, vil fungere i pluggen.
 
  • Synes
1
  • Laddar…
C
StefanEriksson sagde:
EDIT: Her er de købt [link]
Hmm. Hvad er det, der sker på billede 2 i monteringsanvisningen? Det ser ikke ud som nogen 100mm skrue det der.
 
  • Synes
1
  • Laddar…
StefanEriksson sagde:
EDIT: Her er de købt [link]
Det ser ikke ud til, at disse er køresikringer. Står der heller ikke. Holder nok ikke længe.
 
  • Synes
1
  • Laddar…
Mikael_L
Fasadeplug findes i hvert fald i 250mm længde, det måske går at finde 300 mm eller måske endnu længere.

Jeg tror, at du skal få ned fastgørelseselementerne rigtig rigtig dybt i jorden for at det skal have den mindste chance for at holde i længere tid.

Måske bore med lidt mindre dimension, når man er kommet under selve asfalten, eller måske trykke i noget, som "limer" fast i underlaget, inden man sender ned plug/skruv/spik.
 
  • Synes
1
  • Laddar…
Skaff jerntæppeskærm af gummi ellers, ved ikke hvor i landet du bor men det plejer at stå imod det meste undtagen muligvis sneploven. Du har den jo under dagligt opsyn også.
 
  • Synes
RoBo og 1 anden
  • Laddar…
R RoBo sagde:
Ser ikke ud som disse er overkøringsbeskyttelse. Står ikke så heller. Holder nok ikke længe.
S Slugge sagde:
Skaff overkøringsbeskyttelse af gummi ellers, ved ikke hvor i landet du bor men det plejer at modstå det meste undtagen muligvis sneploven. Du har den jo under daglig tilsyn også.
Det står jo i produktbeskrivelsen at det er kabelbeskyttelse af gummi som skal holde for 25 ton.

"Rampen er fremstillet i gummi, som er let, slidstærkt og holdbart. Rampen er lysgul og har advarselssymboler på overfladen for at gøre den mere synlig. Den har et kanalspor for at guide og beskytte dine kabler og kan støtte en maksimal vægt på 25 ton"
 
  • Synes
1
  • Laddar…
P Prodigys sagde:
Det står jo i produktbeskrivelsen, at det er kabelbeskyttelse af gummi, der skal holde til 25 ton.

"Rampen er fremstillet i gummi, som er let, slidstærkt og holdbart. Rampen er lysegul og har advarselssymboler på overfladen for at gøre den mere synlig. Den har et kanalspor til at guide og beskytte dine kabler og kan understøtte en maksimal vægt på 25 ton"
Jep. Men der står ikke, at det gælder overkørsel. 25 ton men med hvad? Der findes vel ingen bil med 25 ton akseltryk. Meget tvivlsom over for disse. Kan tage fejl.
 
  • Synes
1
  • Laddar…
P Prodigys sagde:
Det står jo i produktbeskrivelsen, at det er kabelbeskyttelse af gummi, som skal holde til 25 ton.

"Rampen er fremstillet i gummi, som er let, slidstærkt og holdbart. Rampen er lysgul og har advarselssymboler på overfladen for at gøre den mere synlig. Den har en kanalspor til at guide og beskytte dine kabler og kan understøtte en maksimal vægt på 25 ton"
Ja, der står gummi, men det ser mere ud som plast, men okay. Hvis beskytterne glider let mod overfladen, skal de sikkert skrues fast i alle fastgørelsespunkter, man kan undre sig over, hvad vejholderen har af synspunkter på dette. Til reetablering bør det være nok at trykke lidt koldasfalt i.
Kontroller, at der ikke ligger en sensor til trafiklys eller lignende, før du begynder at bore.
Vend gerne tilbage med en anmeldelse, har mest arbejdet med sådanne i blødt gummi.
 
  • Synes
RoBo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.