Skal sætte kantsten og forsøger at forstå dette med jordfugtig beton til at modfylde/fiksere kantstenen.

Virker det at direkte anvende almindelig finbeton i tørt format helt uden vand? (dvs i stedet for at blande cement og sand)

Samt, hvor længe skal denne hærde, hvis den er "tør" eller jordfugtig?

Taknemmelig for input

Jeg har kørt med tør grovbeton. Kiler under kantstenen, for at få den rigtige højde, og lodret.. øst på tør beton.. derefter bruset med vand inden jeg fylder op igen. Blevet godt.

• Synes
Anonymiserad 405730 og 1 anden
  • Laddar…
H hempularen sagde:
Jeg har kørt med tør grovbeton. Kiler under kantstenen, for at få den rigtige højde, og lodret.. øst på tør beton.. så sprøjtet med vand inden jeg fylder igen. Blevet godt.
Tak! Er vandingen nødvendig, eller ville det fungere uden vanding tror du?

N
Jeg siger anderledes,
jordfugtig beton skal blandes i blander med den rette vandmængde,
mindst 5 minutter før man bruger den. Går ikke med piskeris med jordfugtig.
I denne varme er eftervanding godt.

P
J Jonas1888 sagde:
Tak! Er vandingen nødvendig eller ville det fungere uden vanding tror du?
Det afhænger helt af den omgivende jord og dens fugtighed..

• Synes
Jonas1888
  • Laddar…
N
H hempularen sagde:
Jeg har kørt med tør grovbeton. Kiler under kantstenen, for at få den rigtige højde, og lodret.. øst på tør beton.. så sprøjtet med vand, inden jeg fylder igen. Blevet godt.
Fungerer vel til en vis grad, men man får ikke samme styrke i betonen.
Og det pulver, som ikke får vand, fylder ingen funktion.
Jeg ville ikke have gjort sådan hjemme hos mig, men alle træffer forskellige valg.

• Synes
Jonas1888
  • Laddar…
For mig har stenene siddet fast nok til at fungere som kantsten til bede. Sidder som klippe. Er det en kant, man tænker at køre over, bør man måske optimere holdbarheden bedre.

• Synes
Jonas1888
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.