Jeg overvejede at bygge et plante-/udestuerum og kan ikke støbe en fundament, så mit spørgsmål er:
Ville man kunne svejse en ramme i U/I-bjælke, der ligger på en sandbund og derefter lægge fliser rundt om?
Ville bjælkerne ruste væk?
Ville man kunne svejse en ramme i U/I-bjælke, der ligger på en sandbund og derefter lægge fliser rundt om?
Ville bjælkerne ruste væk?
Hurtigt svar 
Hvilket tidsrum taler vi om da?
Tror godset bliver 4-6 mm
Hvilken overfladebehandling? Rustbeskyttelsesfarve?
Hvilket tidsrum taler vi om da?
Tror godset bliver 4-6 mm
Hvilken overfladebehandling? Rustbeskyttelsesfarve?
Ikke tænkt have nogen støbt plade men en ramme af stål med svejsede vinkler til de stående stolper (træ) og derefter fylde rammen og rundt om med "løse" belægningssten.
Rammen skulle blive ~ 8x3,5
Rammen skulle blive ~ 8x3,5
Ville hellere lægge en ram af sten, som man så fastgør en regel i, så kommer hele drivhuset op fra jordfugtigheden. Du vil ikke lykkes med at rustbeskytte en konstruktion i råjern med på svejsede vinkler. Bjælkerne vil ikke ruste væk, men med svejsesømmene er det værre. Stål og god maling bliver også let dyrt.
Senest redigeret:
Var nok dette jeg ville høre - tænkte at det var en dårlig idé allerede fra starten 
Får blive en støbt ramme så i stedet
Får blive en støbt ramme så i stedet
Jeg synes det er en god idé, hvis du får bjælkerne til en rigtig god pris. Tænk dog på at isolere dem, da de leder varme rigtig godt. Hvis du tager fx hea150, vil de sandsynligvis kunne holde mod jorden i 15-20 år.
Klik her for at svare