Skal montere en vejrhindring og støbe et fundament til foden af hindringen.
Belastning er, at hindringen går frem og tilbage, og at nogen måske vil sætte sig længst ude på hindringen for sjov.
Jeg undrer mig over, om der er nogen forskel på at støbe og så bore huller og derefter rense dem grundigt med blæsepumpe og derefter anvende ankermasse og gevindstænger sammenlignet med blot at trykke gevindstængerne ned i den våde beton, inden den er hærdet?
Belastning er, at hindringen går frem og tilbage, og at nogen måske vil sætte sig længst ude på hindringen for sjov.
Jeg undrer mig over, om der er nogen forskel på at støbe og så bore huller og derefter rense dem grundigt med blæsepumpe og derefter anvende ankermasse og gevindstænger sammenlignet med blot at trykke gevindstængerne ned i den våde beton, inden den er hærdet?
Det er billigere at støbe dem ind og lettere, hvis du bare har hulplaceringen fra afspærringen. Jeg plejer at bore huller i en bræt eller krydsfinerstykke med samme hulafstand som afspærringens fod, som man fastgør gevindstænger med før støbning.G gurrre sagde:Skal montere en vejafspærring og støbe et fundament til foden af afspærringen.
Belastningen er, at afspærringen bevæger sig frem og tilbage, og at nogen måske vil sætte sig yderst på afspærringen for sjov.
Jeg undrer mig over, om der er nogen forskel på at støbe og derefter bore huller og så rense dem ordentligt med lufttrykpumpe og så bruge ankerlim og gevindstænger i forhold til blot at trykke gevindstængerne ned i den våde beton, før den er hærdet?
Det fungerer at bore og injicere, men det bliver dyrere med ankerlimen samt længere udførelsestid, før du kan montere afspærringen.
Holder gør det med ankermasse..G gurrre sagde:
Ved større byggerier med stålstolper m.m. godkendes ikke injektions fastgørelser..
Ja, du fylder din form, som du skal støbe i, med beton, vibrerer betonen, og derefter sænker du hele fastholdelsespakken ned i ét. Når du synes, at du er tilfreds med placeringen, slår du lidt på gevindstænger med en hammer, så betonen slutter sig omkring dem..G gurrre sagde:
Et forstærkningstip er at skrue en eller et par møtrikker på hver stang, hvilket gør det umuligt at trække dem op..
Klik her for at svare