Vi har kigget lidt løst på et renoveringsobjekt, men puh...vi må se. Det er et udbygget torp og selve køkkendelen er færdig med gulv, loftsisolering osv. Ingen hvidevarer, vand eller indretning dog.

Resten af huset er bare et skal og skal isoleres, lægges gulv, indervægge, loft...hele molevitten.

Tænkte at høre om nogen kan anslå cirka hvad det koster med den grundlæggende renovering dvs. lige netop isolering, indervægge, loft og gulv. Dette er jo selvfølgelig meget svært, men jeg er taknemmelig for alt.

Fortæl hvordan I gjorde (jer der har renoveret eller bygget ud), hvad det har kostet, om I har hyret tømrere eller lavet det selv.

Huset har en god beliggenhed og potentiale, så det ville være sjovt at kunne klare sådan noget, og vi har hjælp, men det føles alligevel så utroligt stort. Alligevel kan vi se, at hvis vi lykkes med det, så bliver det utroligt godt!
 
Hvor stort er objektet? Er det "bare" et lille torp, så er det måske bedre at tage den store hammer frem og bygge helt nyt....

Så afhænger det af, hvor entusiastisk man er. Hvis man selv styrer byggeriet, bliver der en hel del at stå i....ingen fritidsproblemer i et eller to år...

Jeg ville selv gerne totalrenovere eller bygge helt nyt, men jeg har ikke fået min partner med på det....desuden bor vi så godt alligevel.... måske senere?

Held og lykke!
 
Vi stod overfor omtrent samme situation. Et relativt fint fritidshus - skal vi renovere/komplementere eller rive/ned og bygge nyt.
Kig på min web så finder du svaret. ;)
 
Vi kiggede på et hus på ca. 200-220 m2 med en del at lave i, og regnede ud, at vi skulle lægge ca. 800.000 til 1.000.000 for at få det i den stand, vi ville have. Vi ville så gøre meget arbejde selv.

VVS, EL, varmeovn, tætning af røggange, udskiftning af kakkelovne osv. var store poster i vores kalkulation.
 
Vi har netop en udvidet torp. Det oprindelige hus skulle fra starten kun friskes lidt op. :-/ Så skulle vi bygge lidt til. ??? Næste beslutning blev at lade en arkitekt tegne lidt, da vi ikke kunne få det til at fungere. (Vi er trods alt kun ingeniører...) :-[ Så købte vi et skal og skulle gøre det færdigt selv. :o Så fik vi vores første barn. :) Så blev det en tømrer, der måtte gøre tilbygningen færdig, med glade tilråb fra os. :P Så skulle torpet tjekkes over en smule. ??? Efter at tømreren nu har skiftet tag, panel, vinduer, fundament og tagryggen, har vi endelig taget over... :D Alt indvendigt i torpet er vores. Og det gør vi med gamle metoder og gamle materialer. ;D Men det er et weekend- og feriested, så vi har ikke meget tid. Derfor blev det som det blev... ;)
 
Købte en 40'er villa som trængte til en total.

En måneds ferie og to uger til med seene aftener senere så var alt klart (indvendigt altså).

Fik hjælp af elektriker og maler. Øvrigt gjorde vi selv.

Peng? Usch.
 
Hej!
Jeg kan dele vores erfaring med renovering af et hus bygget i 1925/udbygget i 1971, 66 kvm.
Vi købte huset gennem familie og har siden august arbejdet med at rive alt gammelt ned, bryde alle gulve op, erstatte det dårlige med nyt, fjerne gammel spån, ny isolering, spånplader m.m. Og også dette indvendigt i vægge. Nye vinduer. Derefter har vi udskiftet alt, hvad der hører til VVS og kloak, EL m.m.
Som I kan mærke, keder vi os ikke.. Og for at få dette til at lykkes, er man nødt til at arbejde aftener og weekender..
Men nu begynder vi at se lyset for enden af tunnelen, og det hele føles rigtig godt og sjovt! Vi skal derefter til foråret bygge ud 40 kvm, og alt dette forventes at lande på ca. 600.000 kr. (inkl. alt dvs. køkken, badeværelse, EL, øvrige materialer, VVS, Fliselægning, Muring-skakt)
Kan tilføje, at vi har gode kontakter, som giver gode priser på byggematerialer.
Held og lykke!! ;D
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.