Jeg højer Talmetern til skyerne for hver dag der går nu. skærer gips med tiendedels mm præcision.
Har lige fundet ud af at have en i hver lomme. så kan man jo tage 2(!) mål hver gang!
dobbelt så hurtigt!
nej det var længe siden man behøvede at huske et tal
gipser lige nu et soveværelse med skrå loft. vedhæfter et billede på hvor godt det bliver
skråskårne plader er jo x-tra besværligt!
Har lige fundet ud af at have en i hver lomme. så kan man jo tage 2(!) mål hver gang!
dobbelt så hurtigt!
nej det var længe siden man behøvede at huske et tal
gipser lige nu et soveværelse med skrå loft. vedhæfter et billede på hvor godt det bliver
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
For en, der ikke er inviet, hvad er hemmeligheden? På billedet ser det jo ud til at være hvilket som helst "målebånd"?
Men hvis man sætter den rigtige plade først, dvs væggen før skråtaget, så spiller det ingen rolle om pladerne er med 0,1mm nøjagtighed, eller? 
Enig... Talmetern er fantastisk og får tommestokken til at føles ret overflødig... indre mål, ridsfunktioner, låsning af målene, omkredsmåling...
Men ret irriterende når man aflæser forkerte tal engang imellem og får arbejdsemnet 10 cm for kort eller langt
Det gælder om at være vågen
Men ret irriterende når man aflæser forkerte tal engang imellem og får arbejdsemnet 10 cm for kort eller langt
Tommestokken bliver vel aldrig overflødig.
Den er god som afstand, trække ting gennem vægge, trække kabel på elstiger, fiske ting til sig, løfte de rette tagskiver, lave vinkler, måle, mm
Den er god som afstand, trække ting gennem vægge, trække kabel på elstiger, fiske ting til sig, løfte de rette tagskiver, lave vinkler, måle, mm
Og røre rundt i malerbøtten med....raveper sagde:
Jeg tror det var Mathias, der skrev det en gang. En der kom og hjalp os en dag bruger tommetok og vi diskuterede tommetok vs målebånd.
Og da jeg sagde, at tommetokken er god til at røre rundt i malingen med, syntes han det var unødvendigt hårdt sagt, siden har han ikke kommet og hjulpet mere ... :O
(Men det har nok intet med tommetok-snakket at gøre, trods alt. De fleste mennesker har meget at se til hele tiden, også ham
Hvis nu nogen ikke fulgte helt med, så er det jo sådan..., skur, garage og snart hus er bygget her, de to tommetokker jeg har købt ligger bare og samler støv.
Men jeg bruger heller ikke talmeteren så meget. Til gips er den god, da den også kan skære pap.
Og den kommer nok i gang mere nu, når det begynder at blive interiørarbejde.
Ellers har der under byggetiden altid ligget et 5-meters målebånd fra byggmax i højre sømmelomme og nogle gange har Hultafors 15 meters kommet frem.
Senest redigeret:
Klik her for at svare