Hej,

Jeg undrer mig over, om nogen kan give tips til, hvordan vi bedst kan jævne en skæv væg.

Vi skal sætte mosaik op over arbejdsbænke i køkkenet. Når vi nu skal montere bordpladerne, ser vi, at den ene væg er skæv. (Når bordpladen ligger op ad væggen i den ene ende, bliver der en sprække på ca. 5 millimeter mellem bordpladen og væggen i den anden ende.)
Eftersom vi skal beholde 90-gradersvinklen mellem bordpladerne, er vi nødt til at jævne væggen. Hvordan gør vi det på den bedste måde? Hvilken type spartelmasse skal vi bruge? (Gætter på, at det ikke er en særlig god idé bare at bruge mere fliseklæb bag mosaikken, jo længere til venstre vi kommer på væggen:-) )
Det er for resten en betonvæg, hvis det har nogen betydning.

Er det "bare" fem mm, så ville jeg have lagt en lidt kraftigere silikonefuge mellem pladen og væggen.

Mosaikken er vel nærmere 5 mm tyk, og den slutter du vel med ovenover pladen? Så forsvinder vel alligevel de 5 mm inden silikonefugningen.

Milkshaken
En god ting, der desuden tåler det meste, det er jo GIPSBRUK.... Tjek efter Gyproc's ting,,, Eller MAXIT ... meget smidige ting at arbejde med.

Enig med Linnex. Sæt skiverne, så der er "jævnt" med mellemrum i begge kanter. Smæk op fliserne. Silikone. Voila! Har gjort det samme med sprækker op til 1 cm, ingen problemer da fliserne bygger en del.

Hej og tak for tipset, skrev lidt hastigt sidste gang, 5-10 mm skulle det være, nu når alt er justeret så er det 10, altså en centimeter. Mosaikken er kun 3,5 mm tyk, hvor meget bygger fixet normalt?

Gunne, hvordan mener du, at jeg skal sætte pladerne, så det er jævnt med glip? Det er altså to plader, der skal samles i l-form. De er kexade, og vinklen er 90 grader. Da der er en kantliste på forkanten, er det skåret som en lille "udtagning", s.a.s. Jeg kan ikke forskyde pladerne indbyrdes, de skal monteres i denne eksakte 90 graders vinkel.

Vi tester med gipsmørtel, det lyder let at arbejde med og godt.

Tak!

bygger ca 2 mm. Dvs ca 5 mm totalt.
Jeg synes stadig, at de resterende 5 mm dækkes af en lidt bredere silikonefuge. I skal alligevel lægge en fuge på i hvert fald tættere på 3 mm.

Alternativ til at spartle er at skære lidt i pladen. Læg noget passende som lineal/anslag for rundsaven langs pladen og spænd fast med to skruetvinger.

Skulle også have skåret lidt i bagkanten på pladen, hvis det ikke gik uden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.