Tømmerstue under renovering med synlige bjælker og isolering. Et vindue med byggematerialer på en lys karm. Udsigt til en have udenfor.
Hej jeg skal snart til at beklæde bjælkebygningen i badeværelset.
Jeg vil lave regelafstand cc45. (Måske vil jeg flise i fremtiden)
Plywood, gips og vådrumsmåtte som overflade.
Jeg undrer mig over, hvordan jeg skal gøre med bjælkekonstruktionen, skal jeg tætne den med lindrev? Hvad er næste skridt?
Håber 45x45 lægter er ok?

Bjælkekonstruktionen er efterisoleret udvendigt af tidligere ejer.

Senest redigeret:
Hillpinch Hillpinch sagde:
[billede]
Hej jag skal snart begynde med at sætte lægter op på bjælkevæggen i badeværelset.
Jeg vil lægte med cc45. (Måske vil jeg flise i fremtiden)
Plyfa, gips og vådrumsmembran som overflade.
Jeg undrer mig over, hvordan jeg skal gøre med bjælkestammen, skal jeg tætte den med lindrev? Hvad er næste skridt?
Håber 45x45 lægter er ok?

Bjælkestammen er efterisoleret udvendigt af de tidligere ejere.
Hvordan gjorde du? Jeg er i gang med dette nu.

H Ha88e sagde:
Hvordan gjorde du? Jeg arbejder på dette nu.
Hej!
Netop den væg blev rettet med 45x45 lægter og isoleret med celluloseisolering. Havde jeg brugt 45x75, ville det være blevet en tyk væg. Havde ikke nogle rør i væggen.
Brugte stykker af masonit bag lægterne, kunne variere 0-10 mm på længden af lægten.
Har du vinduer?

Hej! Jo to vinduer. Et smalt præcis som du plus et lavbygget nedenfor taghældningen.

Tømmer bevæger sig med årstidsskift, snebelastning osv.
Så forankr ikke badeværelset, så de to vægge ikke kan bevæge sig lodret i forhold til hinanden.
Kan være en risiko tror jeg..

H Ha88e sagde:
Hej! Jo to vinduer. En smal præcis som du plus en lågbygget nedenfor taghældningen.
Så har vi nok meget ens huse. Jeg har en lav liggende fast i skråvæggen. Har du begyndt at bygge noget?

Bagsiden.

• Bagsiden af et hus med hvid facade og rødbrun tegltag, set fra haven med grøn græsplæne, legetårn og trampolin.
Det går langsomt lige nu. Har skovlet sne hele aftenen. Så nu er man ret mør. Måske kan jeg tage nogle billeder i morgen, så du kan se projektet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.