40,630 læst ·
60 svar
41k læst
60 svar
Isolering som mus ikke kan trænge igennem?
Jeg er en håbløs nybegynder til sådan noget her, så hav tålmodighed med mig nuJ justusandersson sagde:
Så i stedet for den gule mineraluld skal jeg bruge Armaflex i stedet? Hvordan ser dette ud og præcis hvor placerer jeg det? Under rørene? På rørene? Placerer jeg det præcis som mineralulden? På samme sted?
TS, jeg har lidt svært ved at forestille mig, hvordan det ser ud hos dig ud fra din beskrivelse. Hvis du tager et billede, der viser os, hvordan dit problem ser ud, vil vi have endnu bedre mulighed for at hjælpe dig.
"Et billede siger mere end tusind ord!"
"Et billede siger mere end tusind ord!"
Aluminiumsfolie eller tape hjælper ikke i længden. De kan gå igennem, og der skal kun et hul til, så er løbet kørt.
Brug et meget fintmetallisk net, som der allerede er blevet foreslået, sælges på rulle. Tag derefter en valgfri isolering, som er let at få på rørerne, og træk metallnettet rundt ovenpå alt.
Brug et meget fintmetallisk net, som der allerede er blevet foreslået, sælges på rulle. Tag derefter en valgfri isolering, som er let at få på rørerne, og træk metallnettet rundt ovenpå alt.
Dette er rørene under køkkenvasken.P pilen sagde:
Dette er rørene i rummet, hvor toilettet er.P pilen sagde:
Jeg får så forskellige svar fra alle, så jeg bliver helt forvirretT tompaah7503 sagde:
Ingen som har en idé om hvilken type af isolering jeg kan lægge mod grunden i stedet for mineralulden? Og om jeg skal isolere rørerne med eller lade dem være?
Det er krybekælder, men meget svært at krybe i, da der ikke er plads til at krybe nogen steder.D Dave13 sagde:
Vandet frøs tilsyneladende i den del af røret som ligger mod jorden/grunden. Der er ikke plads til at få noget isolering ind under.
At det er et bjælkelag i træ, er det godt eller dårligt, mener du?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det kræver lidt præcision i beskrivelsen. Jeg antager, at vandet som frøs, er indgående koldtvand. Hvorfra kommer det, og i hvilken form af rør, PEM slange eller noget andet? Rørdiameteren har også betydning. Vand, der kommer i 40 mm PEM slange, er ikke nær så følsomt for frost som det, der kommer i 16 mm PEM slange. Rør på jorden kan isoleres med stenuldsplader, så længe de ligger på jorden.
Fortæl gerne, hvor huset ligger, hvordan det er bygget, og hvor gammelt det er.
Fortæl gerne, hvor huset ligger, hvordan det er bygget, og hvor gammelt det er.
Alt vandet frøs. Det var kun koldvandet i køkkenet der fungerede, da jeg tog en VVS-mand herud. Rørene er kobberrør, antager jeg? Jeg har lagt to billeder ind, så I kan se, hvordan det ser ud i både køkkenet og rummet, hvor toilettet er.J justusandersson sagde:Det kræver lidt præcision i beskrivelsen. Jeg antager, at vandet der frøs er indgående koldvand. Hvorfra kommer det og i hvilken form af rør, PEM slange eller noget andet? Rørdiameteren har også betydning. Vand der kommer i 40 mm PEM slange er ikke ligeså følsomt for frost som det der kommer i 16 mm PEM slange. Rør på jorden kan isoleres med stenuldsplader så længe de ligger på jorden.
Fortæl gerne hvor huset ligger, hvordan det er bygget og hvor gammelt det er.
Der var jo en her, der sagde, at når man isolerer mod fundamentet, bør man ikke bruge mineraluld/stenuld?
Det er et træhus fra 30'erne. Norrland.
Fortsæt med at komme med råd og tips tak, tænkte at tage ind og købe den nye isolering i dag, nemlig, det ville være guld værd at vide, hvad jeg skal købe for materiale
Sig til, hvis noget ser mærkeligt ud på billederne. Jeg vil lære alt om dette. Det er derfor, jeg skriver her på forummet. Jeg ved, at der er kyndige folk her. Vær ikke bange for at sige til, hvis noget ser underligt ud.
Så kom med kommentarer nu
Sig til, hvis noget ser mærkeligt ud på billederne. Jeg vil lære alt om dette. Det er derfor, jeg skriver her på forummet. Jeg ved, at der er kyndige folk her. Vær ikke bange for at sige til, hvis noget ser underligt ud.
Så kom med kommentarer nu
Du skal forstå én ting, og det er, at der ikke findes nogen isolering, der hjælper, hvis man ikke samtidig tilfører varme på en eller anden måde.
Hvis dine rør går på en sådan måde, at de ikke får varme fra nogen steder, for eksempel lækage af varme fra dit opvarmede hus, så vil de før eller senere fryse, hvis vandet står stille, selvom de er isolerede.
Isolering forsinker kulden, men den skaber ikke varme.
Hvis dine rør går på en sådan måde, at de ikke får varme fra nogen steder, for eksempel lækage af varme fra dit opvarmede hus, så vil de før eller senere fryse, hvis vandet står stille, selvom de er isolerede.
Isolering forsinker kulden, men den skaber ikke varme.