Er der nogen af jer, der har et hus/garage/bygning med betonplade med isolering ovenpå, gulvvarme på det og derefter færdig gulvbelægning.

Jeg læste engang et sted om en fremtrædende forsker, der mente, at dette var den suverænt bedste konstruktion hvad angår fugtegenskaber og varmeeffektivitet...

Synspunkter nogen...

Min gætning er vel, at det bliver det samme som at tilføje isolering til en væg på indersiden. Sandsynligvis flytter du vel dugpunktet ind i betonen eller mellem betonen og isoleringen og betonen.

Tanken er vel ellers god.

VillaVarm anvender en sådan konstruktion, hvis jeg ikke husker forkert.

Ok.. skal lige tjekke med dem...

Spørgsmålet er bare, hvordan man overfører det til den eksisterende garage, der skal blive boligområde...

wedge73 sagde:
Er der nogen af jer der har et hus/garage/bygning med betonplade med isolering ovenpå, gulvvarme på det og derefter færdig gulvbelægning.

Læste engang et eller andet sted om en fremtrædende forsker, som mente, at dette var den suverænt bedste konstruktion hvad angår fugtegenskaber og varmeeffektivitet...

Synspunkter nogen..
Det var MEGET længe siden nogen seriøs forsker kan have troet dette! De seneste 30 år har man haft præcis modsatte opfattelse: Dette er en risikokonstruktion af værste skuffe!

anaitis sagde:
Det var MKT länge siden nogen seriøs forsker kan have troet dette!
De seneste 30 år har man haft præcis modsat opfattelse: Dette er en risikokonstruktion af værste sort!
Præcis så! Risikokonstruktion var ordet.

Pepparkaka sagde:
Billede af VV's gulv: [link]
De ser jo ud til at have 20-30 cm isolering under pladen også. Samt platon og ventilation under den isolering, som ligger oven på pladen. Det gør jo en vældig forskel i dette tilfælde.

Dette har vi haft problemer med. Plastfilm på betonggulvet. Isolering ovenpå plasten. Masser af fugt mellem plast og beton og skimmelduft. Samme problem på væggene. Ud med alt og lav det om uden isolering og plast. Dog Platonmåtte på gulvet.

Har man isolering under pladen, bliver det ikke samme problem med fugtvandringer, da temperaturforskellene ikke er så store.

Så kan varm fugtig luft inde kondensere på en kold betongplade, og det kan jo også blive et fugtproblem.

Senest redigeret:
Nja var ikke mere end 1-2 år siden .... Men kan ikke finde det på nettet
...

Enig i at det strider mod alt, der lige nu er anerkendt...

Jeg har dog stadig en fornemmelse af, at han så ud til at have en pointe...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.