Hej bedste forum,

Mit hus ligger i den sydøstlige del af Sverige og blev bygget i 1840. Det er 1,5 etager. Jeg renoverer vores soveværelse, eftersom det var for lille med lav loftshøjde.

Renovering af soveværelse med skråt loft. Værelse med værktøj og materialer på gulvet, hul i væggen, vindue med udsigt, lav loftshøjde.

En person står i et rum under renovering, hvor loftet er synligt med gamle træbjælker. Vinduet bagerst belyser rummet, der har behov for isolering.

Renovering af et gammelt soveværelse i et hus fra 1840 med synlige trækonstruktioner, en rulle hvid plastik og gulnede trævægge under skråtag.

Loftet i et gammelt hus under renovering, viser synlige træbjælker, isolering og dele af væggene. En lampe lyser området.

Sidste gang det blev renoveret var i 1950'erne. Vær venlig at kigge på billederne. Mit spørgsmål handler om taget. Da jeg åbnede den helt indefra, havde jeg 20 cm tykke bjælker i skråningen. Jeg satte oliepanelet først på hele taget for luftcirkulationen. Jeg har nu cirka 17 cm tykkelse tilbage til isolering. Hvor tæt skal jeg sætte dem?

Billede af et loft under renovering, med synlige træbjælker og isolering. Der er en blå plastikmembran og hvide loftbrædder i baggrunden.

Efter isolering vil jeg placere den blå plastik på billedet for at beskytte rummet mod fugt.

Rulle med blå plast ved siden af en hvid og træfarvet plade, sandsynligvis materialer til isolering og opbygning af et værelsesloft under renovering.

Jeg vil lægge alt op med det hvide loftbræt på billedet. Skal jeg sætte spredte paneler og skrue det hvide loft på det? Eller kan jeg skrue det hvide bræt direkte i den blå plastik og bjælkerne? Udfordringen er loftshøjden.

Hvid loftplade under konstruktion med synlige træbjælker og isolering, delvist dækket af en blå plastmembran for fugtbeskyttelse.

• Trævægstruktur under renovering i et gammelt svenske hus, med synlige bjælker og paneler. Klar til isolering og montering af blå plast og hvide plader.
  • Isolering installeret mellem træbjælker i et gammelt husloft under renovering, med synlige materialer som grøn isolering og træpaneler.
  • Etiket på en pakke med PAROC eXtra bygningsisolering fra Skövde, Sverige. Inkluderer specifikationer som dimensionsnummer, R-værdi og CE-mærkning.
  • Loftkonstruktion med isolering mellem træbjælker, et spotlight på gulvet peger mod loftet. Viser synlig isolering og ramme i et renoveret rum.
Senest redigeret:
  • Synes
V70pappa
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.