Skal isolere koldgarage. Behøver ikke sætte ting op på væggene. Skal være billigt. Men undrer alligevel om vi mister isolerende effekt ved ikke at sætte OSB op, eller kommer isoleringen 100% fra isoleringen?

surris
H Ha Ha ha sagde:
Skal isolere et koldgarage. Behøver ikke at sætte ting op på væggene. Det skal være billigt. Men undrer stadig om vi mister isolerende effekt ved ikke at sætte OSB op, eller kommer isolering 100% fra isoleringen?
Alle materialer isolerer, men på forskellige måder. En OSB plade har ingen betydning i det store hele, hvis du skal isolere en stolpevæg.

Skal du have varme i "koldgaragen"?

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
surris surris sagde:
Alle materialer isolerer, men forskelligt godt. En OSB plade har ingen betydning i det store hele, hvis du skal isolere en regelvæg.

Skal du have varme i "kallgaraget"?
Varme, hvorfor?

surris
H Ha Ha ha sagde:
Värme, hurså?
Ja hvad vil du opnå med at isolere?

• Synes
Putte G... og 1 anden
  • Laddar…
surris surris sagde:
Ja hvad vil du opnå med at isolere?
Tænkte om varmen spiller en rolle for OSB?

surris
H Ha Ha ha sagde:
Tænkte om varmen spiller en rolle for OSB?
Ja altså hvis du ikke har nogen varme så bliver det jo ikke varmere bare fordi det isoleres. Det kan snarere blive koldere visse perioder på året og mere fugtigt hvis der ikke er god ventilation.

surris surris sagde:
Ja altså hvis du ikke har nogen varme, så bliver det jo ikke varmere bare fordi det er isoleret. Det kan snarere blive koldere visse perioder på året og fugtigere, hvis der ikke er god ventilation.
Kan det blive mere fugtigt og koldere MED OSB i visse perioder, hvis vi har varme? :) Forstod ikke den sidste sætning.

surris
H Ha Ha ha sagde:
Kan det blive fugtigere og koldere MED OSB visse perioder hvis vi har varme? :) Forstod ikke sidste sætning.
Nej hvis I har varme på, gør det ingen forskel om I har OSB eller ej.

• Synes
Nissens og 2 andre
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sagde:
[link]
?

H Ha Ha ha sagde:
?
1: klik på linket
2: læs
3: bliv klogere

• Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sagde:
1: klik på linket
2: læs
3: bliv klogere
Eller så svarer du på tråden?

H Ha Ha ha sagde:
Eller så svarer du på tråden?
Din attityd gør, at det føles uundværligt, jeg gav dig et godt link, som du ikke lykkedes at finde selv. Jeg har allerede hjulpet dig.

Held og lykke!

• Synes
  • Haha
Ruffeboy og 12 andre
  • Laddar…
H Ha Ha ha sagde:
Skal isolere koldgarage. Behøver ikke sætte ting op på væggene. Det skal være billigt. Men undrer mig alligevel, om vi mister isolerende effekt ved ikke at sætte OSB op, eller om isoleringen kommer 100% fra isoleringen?
Ikke til 100% men måske 99%. Træ/OSB har meget dårligere lambda end fx glasuld. Så 12mm træ giver ikke meget isolerende effekt. Derimod afstiver OSB, og det er også godt, når man skal skrue ting op på væggen.

• Synes
Ha Ha ha
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J sagde:
Din attityd gør at det føles ubrugeligt, jeg gav dig et godt link som du ikke lykkedes at finde selv. Jeg har allerede hjulpet dig.

Held og lykke!
Med den logik kan du henvise alle spørgsmål til en søgemaskine.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.