N
Hej

Er i gang med at isolere loftet. På loftet har jeg en skorsten, som er en såkaldt leca skorsten. Det betyder, at skorstenen ikke bliver varm på ydersiden. Jeg undrer mig over, om nogen ved, hvordan jeg skal gøre, når jeg skal isolere ved skorstenen. Må isolering og den aldersbestandige plastik ligge direkte mod skorstenen?

Taknemmelig for svar.

Daniel

Hej

er i gang med det samme

tag kontakt med din lokale skorstensfejer og bed dem sende en inspektør, der kan give tips og råd efter dine forudsætninger

inden besøget kan du fyre kraftigt 4-6-8 timer og måle, hvor varm skorstenen bliver; hvis du ikke kommer over 85 grader, burde det ikke være noget problem at lægge masonit, plastik mm op ad skorstenen, men spørg skorstensfejeren

tjek også, at der er 10 cm til bærende trækonstruktioner fra den/de varme kanaler

tænk også på, at der er krav om mulighed for geninspektion, skorstensfejeren skal kunne visuelt inspicere hele skorstenen f.eks. hvis du sætter stålregler og derefter mineritplade uden at have inspektionshul, vil der komme en bemærkning i rapporten ved inspektion (dog ikke fyringsforbud)

undtagelsen fra gentagne visuelle inspektioner er bjælkelaget og tagisoleringen, men disse skal dokumenteres(tips foto) under byggeriet

tapet og fliser må sidde direkte på skorstenen

nils

Senest redigeret:
N
Takker nils f for gode råd.

/ Daniel

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.