D
Tænkte først at bygge et koldt lager, men overvejer nu at i stedet have lidt isolering. Ville det fungere at bygge sådan her eller går jeg glip af noget.

Det er et pulttag. Jeg skal ikke have råspont, men ståltaget ligger direkte på lægter 34x70mm.
 
  • Diagram viser et pulpettak med plåttak TP20, luftspalte, bisonunderlagstak, isolering 95mm og rammen i dimensioner som 34x70mm lægter og råspont 17mm.
T
Det virker fuldt rimeligt. Sørg bare for, at der er en sprække ned- og øverst til luftbevægelser, og glem ikke insektsnet ved sprækken.
 
D
Det behøves ingen vindpapp eller type plast på varm side?
 
T
D Derbyboy sagde:
Det behövs ingen vindpapp eller typ plast på varma sidan?
Jo, det bør du nok have... Jeg var fokuseret på oversiden, så jeg tænkte ikke på det...
 
D
Ångspærr installeret på den varme side af taget, med ROCKWOOL isolering, luftspalte og vindbeskyttelse. Diagram over tagets konstruktion.
Her ligger der en dampspærre på den varme side. Jeg véd virkelig ikke, om det bliver godt. Tanken er jo blot at holde 5-6 grader i vinterhalvåret.
 
T
Det er normalt fugt fra indersiden, som man vil stoppe fra at trænge igennem isoleringen og nå kondenseringspunktet (når luften bliver så kold, at fugt kondenserer), hvilket skaber skimmelproblemer.
Man kan også anvende en såkaldt dampbremse, som ikke stopper fugt helt, men mest stopper vindtræk. Den plejer at blive brugt i forbindelse med celluloseisolering eller andre "naturlige" isoleringsmaterialer (hør/uld/osv.), som kan optage og afgive fugt, i modsætning til glasfiber.

Hvis du har -20 udenfor og +5 i skuret, er der stor forskel på temperaturen, som kan skabe fugtproblemer; på den anden side har du måske ikke noget, der genererer fugt i skuret, så problemet er måske lille...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.