Hej! har nu bilat ud et kældergulv og skal isolere og sætte vandbåren gulvvarme, den lokale byggemarked siger, at almindelig hvid Flamingo duger fint.
Huset er drænet 2010, og jeg har fugtmålt betongulvet til 0,6% og i nogle træstykker, der lå under gulvet, var der 23% fugt.

Tænkte at lægge dobbelte 50mm plader.

Måske skulle have skrevet anderledes :)
Er det nok med almindelig celleplast eller skal man satse det dobbelte på rigtig markisolering?

Gjort de själv også. Jeg brugte pordrän 100mm i stedet for singel i bunden, derefter 200mm celleplast brugte s100. Mit råd er at gå op i s100 mindst, desuden tykkere 100mm føles tyndt meget varme går nedad, men det måske er umuligt så er 100 altid bedre end ingenting.

Anbefaler også s100. Lidt lettere at arbejde med synes jeg, føles som om man kan trampe lidt mere på den, S80 er lidt for blød.

Og skal du op til s100 kan du lige så godt tage celleplast med lidt bedre isolerende egenskaber, hvis du ikke har plads til mere end 100mm.
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...solering-byggplast/cellplast-neopor-lambda-31

Denne brugte jeg i mit bryggers. Fik kun plads til 200mm, og så føltes det bedre med lidt lavere lambda :)

Okay! nå jeg har grov sand/sten under så jeg skal se hvor meget jeg kan grave ud :)

Et hold håndværkere, der var her og kiggede, mente, at 100 mm er tilstrækkeligt. Jeg læste en tabel et eller andet sted og kom frem til det samme. Til sidst blev det to lag 70 mm almindelig hvid S80-celleplast.

Jeg var lidt fristet af den sorte celleplast, men lige da var det lidt presserende, og den er bestillingsvare.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.