Hej, har en skillevæg, der ikke er isoleret. Vil isolere den, da det er utroligt lydt mellem rummene.
Ved ikke om det kun er gips eller om der er en OSB plade bagved.
Men min plan er at rive gipsen ned, hvis der er en OSB plade bagved vil jeg forsøge at genbruge den.
Isolere skillevæggen med glasuld og derefter sætte OSB og gips op.
Jeg er nybegynder, så vil bare dobbelttjekke om dette lyder rimeligt, eller om jeg skal tænke anderledes.
Er der noget specielt, jeg skal tænke på?
Ved ikke om det kun er gips eller om der er en OSB plade bagved.
Men min plan er at rive gipsen ned, hvis der er en OSB plade bagved vil jeg forsøge at genbruge den.
Isolere skillevæggen med glasuld og derefter sætte OSB og gips op.
Jeg er nybegynder, så vil bare dobbelttjekke om dette lyder rimeligt, eller om jeg skal tænke anderledes.
Er det lydisolering du er ude efter, er vægt godt. Så mineraluldsisolering dæmper noget bedre. Doble plader giver også bedre dæmpning end enkeltstående.
*F fixaochtrixa sagde:Hej, har en mellemväg som ikke er isoleret. Vil isolere den pga. at det er utrolig lytt mellem rummene. Ved ikke om det bare er gips eller om der er en OSB plade bagved. Men min plan er at rive gipsen ned, hvis der er en OSB plade bagved, skal jeg forsøge at genbruge den. Isolere mellemväggen med glasuld og derefter sætte OSB og gips.
Jeg er begynder, så vil gerne lige dobbeltjekke om dette lyder rimeligt, eller om jeg skal tænke anderledes.
Daniel 109 har ret. Væggens vægt er af største vigtighed!