Jeg har en indervæg, der er helt hul (fri fra isolering), den stopper i princippet ingen lyde, især ikke fra berøring eller hvis man sætter i/trækker en stik ud på den anden side af væggen. Så jeg tænker at isolere den, og samtidig sætte træpanel i stedet for nuværende overflade.

Ville I åbne den eksisterende indervæg og lægge isolering ind (besværligt omkring evt elbokse mm...) eller bare tilføje en lægte på ydersiden af den eksisterende væg og lægge isolering og nyt overflade der? Det bygger jo lidt ud, men rummet er stort, så det gør ikke så meget, hvis det er den nemmeste løsning.

• Plantegning af et rum med indre vægge uden isolering, der skal lydisoleres og beklædes med træpanel.
K
M Mwelander sagde:
Jeg har en indre væg, som er helt hul (fri for isolering), den stopper i princippet ingen lyde, især ikke fra berøring eller når man sætter i/trækker en kontakt ud på den anden side af væggen. Så jeg tænker at isolere den, og samtidig sætte træpanel i stedet for nuværende overflade.

Ville I åbne den eksisterende indre væg op og lægge isolering i (besværligt rundt om eventuelle elbokse mm...) eller bare sætte en lægte på ydersiden af den eksisterende væg og lægge isolering og ny overflade der? Det bygger jo lidt ud, men rummet er stort, så det gør ikke så meget, hvis det er den nemmeste løsning.
Baseret på den info, jeg har fået i min tråd vedrørende lyd osv., ville jeg åbne op, isolere, lukke med 2 lag gips på hver side. Også sørge for, at det er tæt overalt med fugemasse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.