Jeg skal i gang med at bygge et skur, som jeg skal isolere.
Skuret vil stå på reglar, 45x170, som står på sokler.
Jeg overvejer, hvad der er den bedste/nemmeste måde at isolere gulvet på.
Jeg har set nogle forskellige forslag, hvor man sætter hønsenet og vindpap nedenunder, som isoleringen hviler på. Jeg har også set, at nogle har sat terrassebrædder nedenunder som et gulv under reglarne, som man derefter lægger isoleringen på.
Hvordan ville I gøre for at holde isoleringen på plads i gulvet?
Skuret vil stå på reglar, 45x170, som står på sokler.
Jeg overvejer, hvad der er den bedste/nemmeste måde at isolere gulvet på.
Jeg har set nogle forskellige forslag, hvor man sætter hønsenet og vindpap nedenunder, som isoleringen hviler på. Jeg har også set, at nogle har sat terrassebrædder nedenunder som et gulv under reglarne, som man derefter lægger isoleringen på.
Hvordan ville I gøre for at holde isoleringen på plads i gulvet?
Råspontsluger var jo ingen dum idé.
Gulvreglarne er 45x170. Tænkte at bruge 170 isolering i gulvet. Men råspontslugerne bygger jo nogle centimeter. Kan man bruge 170 isolering alligevel, eller er det bedre at gå ned på 145 for at få det lidt luftigere?
Gulvreglarne er 45x170. Tænkte at bruge 170 isolering i gulvet. Men råspontslugerne bygger jo nogle centimeter. Kan man bruge 170 isolering alligevel, eller er det bedre at gå ned på 145 for at få det lidt luftigere?
Enklest er at skrue/spike en 22x95 trykimp trall under gulvbjælkerne. Så læg en trossbottenskiva i. Byggmax har 2 varianter, en oliehærdet masonit (80
og en fibercementbaseret (90
Jeg ville vælge den cementbaserede. Mus kan generelt ikke lide cement ;-) Så bruger du 170-isoleringen.
Trossbottenskiver er taknemmelige, fordi de har de rigtige mål til en gulvbjælkelag med cc600 + er vindtætte.
Kig gerne på træguiden for konstruktionstips,
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/bjalklag/
Her er også nogle konkrete eksempler,
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8788&Doc=Broschyr
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8790&Doc=Broschyr
Kig gerne på træguiden for konstruktionstips,
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/bjalklag/
Her er også nogle konkrete eksempler,
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8788&Doc=Broschyr
https://www.byggbeskrivningar.se/pd...Byggbeskrivningar.ashx?File=8790&Doc=Broschyr
Tak for jeres svar. Havde dog en virkesbestilling i gang og nåede at bestille råspontsluckor, før jeg så resten af forslagene. Men det bliver nok godt alligevel.
Spørgsmålet er, om jeg stadig kan køre med 170 isolering, eller om jeg skal nøjes med 145?
Spørgsmålet er, om jeg stadig kan køre med 170 isolering, eller om jeg skal nøjes med 145?
Klik her for at svare