Jeg er i gang med at renovere et hus, som fik efterisolering og nye vinduer af den tidligere ejer. Da vinduerne kom længere ud i facaden, har man fastgjort plywood i det gamle regelværk for derefter at fastgøre vinduerne i plywoodet. Det har medført, at der opstod en sprække på 3-5, maks 8 mm, som man har forsøgt at tætne indvendigt og udvendigt. Desværre var der ikke plads til drevning, og nu vil jeg forsøge at forbedre tætheden og isoleringen omkring vinduerne.
:confused:
Har nogen en idé om, hvordan man f.eks. kan skumme disse sprækker, der er 3-5 mm brede og op til 100 mm dybe?????
Jeg har professionel Essve skumpistol, men skum type 65 kommer ikke ind mere end nogle få centimeter. Findes der andet skum? Kan man køre med højere tryk? Findes der bedre skumpistolrør?
Taknemmelig for alle forslag

Et rør føles jo som den rette vej. Behøver jo ikke være noget købt.

Findes jo bottningslist at købe som man trykker i for derefter at fuge udenpå. Det vigtigste er, at det bliver tæt fra begge sider. Stillestående luft er præcis sådan isolering fungerer. Så selvom skummet ikke når hele væggen ind, så tror jeg ikke det har nogen betydning, så længe det er tæt fra alle sider.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.