2,490 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Isolere eller ikke under en parkeringsplads?
Skal bygge en parkering til to biler. Har derfor udgravet ca. 50cm og skal nu fylde med div. materialer ifølge anbefalinger.
Det, jeg derimod ikke er helt sikker på, er om jeg skal lægge markisolering (5cm celleplast) eller ej. Div folk i branchen siger, at der skal være isolering, men instruktioner på f.eks. Benders hjemmeside nævner ingenting om det...
Så mit spørgsmål er: Er det klogt eller dumt at lægge 5cm isolering nederst, under alt stabilgrus og alle de andre materialer?
Øverst skal jeg lægge belægningssten (210x140x60).
PS: Håber på et svar inden længe, da jeg nærmer mig dette trin i hastigt tempo...
Det, jeg derimod ikke er helt sikker på, er om jeg skal lægge markisolering (5cm celleplast) eller ej. Div folk i branchen siger, at der skal være isolering, men instruktioner på f.eks. Benders hjemmeside nævner ingenting om det...
Så mit spørgsmål er: Er det klogt eller dumt at lægge 5cm isolering nederst, under alt stabilgrus og alle de andre materialer?
Øverst skal jeg lægge belægningssten (210x140x60).
PS: Håber på et svar inden længe, da jeg nærmer mig dette trin i hastigt tempo...
Som jeg har forstået det er markisolering primært for at forhindre, at frosten løfter jorden. Har spekuleret lidt i dette for et kommende projekt og jeg ræsonnerer som så, hvis overfladen ikke har problemer med frostskader i dag, så er markisolering nok ikke nødvendig. Så jeg vil skippe det for mit projekt.
Lidt info som jeg er faldet over.
www.stenull.paroc.se/produktdat/pdf_down/Tjal_o_frost.pdf
Lidt info som jeg er faldet over.
www.stenull.paroc.se/produktdat/pdf_down/Tjal_o_frost.pdf
Ja, det var primært for at undgå tjæleskud. Samtidig var jeg nødt til at grave ca. 1m, hvilket betyder, at indkommende vand og afløb er på ca. 50cm lige nu. Tænkte lægge isolering i hvert fald ovenpå disse rør, og når man alligevel er i gang...
Klik her for at svare