Hej,

Vi har købt et tømmerhus med kælder og facaden er i Eternit. Villaen er ca. 200 kvm og opvarmningen er jordvarme med FTX-ventilation.

"Mellemetagen" er færdig, hvor vi isolerede ved at fjerne korkisoleringen til tømmerstockene. Satte en åben "diffusionsspærre" som stopper vind men ikke fugt. Derefter 45mm glasuld, krydsfiner+gips.

Altså i gennemskæring består væggen af følgende.
Erternit(malet) -> gammel træfacade med lægter -> tømmer Ca 8cm -> diffusionsspærre -> 45 glasuld -> krydsfiner+gips.

Nu til mit spørgsmål.
De tidligere ejere har gjort følgende på overetagen.
Kork -> plast (diffusionstæt) -> 90mm glasuld -> gips.

Kan jeg få problemer med denne konstruktion?

Mvh
Chrlen
 
C Chrlen sagde:
Kork-> plast (diffusionstæt) -> 90mm glasuld -> gips.
Er korken inderst og gipsen ytterst? Intet tømmer?
 
Nej, undskyld var lidt dårligt forklaret.

Eternit, facade, tømmer, kork, plast, glasuld, gips.
 
Plasten skal sidde på den varme side. Eller i det mindste maksimalt 1/3 inde med hensyn til de forskellige materialers isoleringsværdi. Så den konstruktion, I har, er hverken god eller godkendt...
 
Tænkte næsten det..

jeg har revet en væg på overetagen nu, denne var dog bare kork "isoleret". skal vedhæfte billede, men man ser, at der har været fugt præcis ved taget. I taget har man brugt plast, skulle man have diffusionstæt dug i taget med måske?

føles som det resulterer i en masse skimmelsvamp på loftet?
 
  • Væg med fjernede plader, viser blotlagt træramme og vindue, tegn på fugtskade nær loftet.
Plasten i sig er ikke noget galt, men hvis den sidder på den forkerte side af isoleringen, kan der dannes kondens.
 
  • Synes
TRJBerg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.