Hej,
Vi har købt et tømmerhus med kælder og facaden er i Eternit. Villaen er ca. 200 kvm og opvarmningen er jordvarme med FTX-ventilation.
"Mellemetagen" er færdig, hvor vi isolerede ved at fjerne korkisoleringen til tømmerstockene. Satte en åben "diffusionsspærre" som stopper vind men ikke fugt. Derefter 45mm glasuld, krydsfiner+gips.
Altså i gennemskæring består væggen af følgende.
Erternit(malet) -> gammel træfacade med lægter -> tømmer Ca 8cm -> diffusionsspærre -> 45 glasuld -> krydsfiner+gips.
Nu til mit spørgsmål.
De tidligere ejere har gjort følgende på overetagen.
Kork -> plast (diffusionstæt) -> 90mm glasuld -> gips.
Kan jeg få problemer med denne konstruktion?
Mvh
Chrlen
Vi har købt et tømmerhus med kælder og facaden er i Eternit. Villaen er ca. 200 kvm og opvarmningen er jordvarme med FTX-ventilation.
"Mellemetagen" er færdig, hvor vi isolerede ved at fjerne korkisoleringen til tømmerstockene. Satte en åben "diffusionsspærre" som stopper vind men ikke fugt. Derefter 45mm glasuld, krydsfiner+gips.
Altså i gennemskæring består væggen af følgende.
Erternit(malet) -> gammel træfacade med lægter -> tømmer Ca 8cm -> diffusionsspærre -> 45 glasuld -> krydsfiner+gips.
Nu til mit spørgsmål.
De tidligere ejere har gjort følgende på overetagen.
Kork -> plast (diffusionstæt) -> 90mm glasuld -> gips.
Kan jeg få problemer med denne konstruktion?
Mvh
Chrlen
Tænkte næsten det..
jeg har revet en væg på overetagen nu, denne var dog bare kork "isoleret". skal vedhæfte billede, men man ser, at der har været fugt præcis ved taget. I taget har man brugt plast, skulle man have diffusionstæt dug i taget med måske?
føles som det resulterer i en masse skimmelsvamp på loftet?
jeg har revet en væg på overetagen nu, denne var dog bare kork "isoleret". skal vedhæfte billede, men man ser, at der har været fugt præcis ved taget. I taget har man brugt plast, skulle man have diffusionstæt dug i taget med måske?
føles som det resulterer i en masse skimmelsvamp på loftet?
Klik her for at svare
