Fik en idé men overvejer om der er nogen ulemper ved at gøre sådan?

Et soveværelse på overetagen har ca. 220 i lofthøjde. Pärlspontpanel som inderloft.
Bjælkelaget over op til loftet er isoleret med 15 cm savsmuld og 10 cm gullfiber, der er ingen plast. Skråtaget og gavlen i soveværelset er helt nedrevet og skal ekstraisoleres og have plast.

Jeg overvejer at rive inderloftet, savsmulden og isoleringen ned, så hanbjælkerne blotlægges, og derefter lægge et nyt råspontgulv ovenpå bjælkerne, som også får fungere som inderloft. Ovenpå råsponten kan jeg så lægge plast, og ovenpå det ny isolering.
Bjælker og inderloftet mellem dem maler vi nok hvide i så fald.

Er der nogen ulempe ved at gøre dette?
De fordele, jeg ser, er, at vi kan få plast på uden at sænke loftet. Får også bedre lofthøjde/volumen i rummet.
Det er mansardtag på huset, så der er rigelig plads til 40-50 cm ny isolering ovenpå hanbjælkerne.

Ingen problemer som jeg kan se! Byg taget der, hvor du vil have det!

Eller iaf ingen byggetekniske problemer. Kan jo være besværligt for dem, der er høje, at risikere at slå hovedet mod bjælkerne. Fladt tag er nok nemmere at undgå...

Jo men jeg har jo 220 cm til underkant bjælke, og der skal meget til for at nogen skal slå hovedet der.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.