Jeg skal renovere et af værelserne på førstesalen og da jeg fjernede gulvsoklerne, er der en sprække på 1-2 cm mellem gulv og gipspladerne langs hele væggen (ikke ydervæg). Når man kigger ind/ned, ser man, at der ikke er nogen isolering i etageadskillelsen mod stueetagen. Desuden kan man mærke, at der trækker lidt køligere luft ud i sprækken fra etageadskillelsen.
Jeg undrer mig over, om jeg kan sprøjte 1-2 dåser fugeskum ind i sprækken? Dels for at lydisolere lidt (stuen er nedenunder) og dels for at forhindre det kolde træk.
Etageadskillelsen er jo næsten 20 cm, så at fylde glasuld/stenuld i sprækken føles som om man skal bruge meget tid for at fylde op.
Huset er selvcirkulerende og er fra 1973.

Del almindelig isolering i tyndere strimler og stik dem ned med fx en vinkelhager, ligesom når man drevler vinduer i stedet.

Fugeskum er en frygtelig opfindelse.

Styrken i svellende fogskum er ikke helt uimponerende, så jeg ville absolut ikke have kastet mig ud i at gøre det uden at vide, at der helt sikkert er plads nok til, at skummet kan ekspandere. Lim en lille tapetstrimmel eller noget lignende, så slipper du for trækket i det mindste.

• Synes
ÖdlanNiklas
  • Laddar…
Strip Strip sagde:
Styrken i svulmende fugeskum er ikke helt uimponerende, så jeg ville absolut ikke have givet mig i kast med det uden at vide, at der helt sikkert er plads nok til skummet at ekspandere. Lim en lille tapetstribe på eller noget lignende, så slipper du i det mindste for trækket.
Det er sandsynligvis 60 kvm med uisoleret mellemloft, så plads er der sikkert. Jeg gør nok alligevel som mexitegel sagde og propper almindelig isolering ind selvom det måske ikke fylder lige så meget.

Skulle du desuden af en eller anden grund få brug for at rive i bjælkelaget på et tidspunkt i fremtiden, vil du bande lange og mange vers over fugeskummet :)

Vil bare lige sige, at fugeskum er ineffektivt, hvad angår lydisolering.

Vil bare lige indskyde, at fogskum er noget skidt. Hold jer væk. Brug mere naturlige produkter end det dér skrækkelige stof.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.