Mit spørgsmål drejer sig om en betontrappe delvist under tag og 4 trin, indgang til bolig. Taget er for lille og beskytter ikke mod regn.
Trappen er sådan, at vandet bliver liggende snarere end at løbe af.
Trappen er malet, og malingen skaller nogle steder. Jeg har nogle spørgsmål omkring dette, og jeg tror, at mange kan have det samme problem.
Korrekt malet beton/murværk bør vel ikke tillade, at maling skaller. F.eks. silikat kan umuligt skalle?
Dog er det væsentligt, at vandet flere steder bliver liggende, og trappen tilsyneladende har et højt fugtindhold.
Hvad kan man gøre for at løse dette problem?
En tanke, der er slået mig, er at vaske siderne grundigt, reparere små skader og male med silikatmaling.
På trinene og oven på pladen male med epoxy, som forsegler helt. Så burde intet vand komme ind i konstruktionen, og trappen kan ånde fra siderne.
Problemet med hældning/fald består dog stadig.
Det skulle være fald udad/foran/til siderne, så alt vandet løb af.
Kan man slibe det til korrekt fald? Eller mure/støbe, så faldet opstår?
Taknemmelig for input af enhver art.
Trappen er sådan, at vandet bliver liggende snarere end at løbe af.
Trappen er malet, og malingen skaller nogle steder. Jeg har nogle spørgsmål omkring dette, og jeg tror, at mange kan have det samme problem.
Korrekt malet beton/murværk bør vel ikke tillade, at maling skaller. F.eks. silikat kan umuligt skalle?
Dog er det væsentligt, at vandet flere steder bliver liggende, og trappen tilsyneladende har et højt fugtindhold.
Hvad kan man gøre for at løse dette problem?
En tanke, der er slået mig, er at vaske siderne grundigt, reparere små skader og male med silikatmaling.
På trinene og oven på pladen male med epoxy, som forsegler helt. Så burde intet vand komme ind i konstruktionen, og trappen kan ånde fra siderne.
Problemet med hældning/fald består dog stadig.
Det skulle være fald udad/foran/til siderne, så alt vandet løb af.
Kan man slibe det til korrekt fald? Eller mure/støbe, så faldet opstår?
Taknemmelig for input af enhver art.
Lidt billeder ville have gjort det lettere.
Klik her for at svare