Sommeren er her og temperaturen i et af vores soveværelser begynder dermed igen at blive ulidelig.

Jeg overvejer derfor at installere en lvp i dette rum, køling om sommeren og måske lidt lavere varmekostnad om vinteren.

Men jeg undrer over, hvordan jeg skal lave hul i facaden til slangepakken. Hullet kommer til at være på husets gavl, og facaden er puds på mineraluld og træregelskonstruktion. Hvordan finder jeg reglerne, før jeg borer? Er det bare at begynde at rive gips ned på indersiden, eller har I andre gode tips?

Mit andet spørgsmål vedrører udedelen til pumpen. Jeg overvejer at montere den på tagterrassen uden for rummet, under denne er der kun carport, men den er fastgjort mod huset. Tror I, at vibrationerne vil forplante sig meget ind i huset?

• Husets tagterrasse med trædækning og hvid facade, lille vindue og dør. Ledsnat og ledninger ses på væggen, omgivet af træer.
På det andet spørgsmål kan jeg svare Absolut Ikke. Vi har udedelen til den ene pumpe på en altan, og jeg har aldrig mærket en eneste vibration - selvom jeg sidder og arbejder om dagene i rummet ved siden af.

Kan give feedback på, at løsningen på varmeproblemet blev lidt enklere end en lfp.

Bestilte og monterede solfilm på ydersiden af vinduer og dør, og dette gav en enorm forskel på temperaturen inde i rummet, så meget at vi ikke længere behøver tilføre køling.

Så jeg kan virkelig anbefale dette, hvis I oplever problemer med varme rum pga. solindstråling.

• Synes
ricebridge og 1 anden
  • Laddar…
Strålende ;) Tips til god solfilm? Mindsker den udsigten meget, når det er daggry/skumring/mørke?

ricebridge ricebridge sagde:
Mindske den udsigten meget når det er daggry/skumring/mørke?
En kvalitetssolfilm indeholder et metal lag, så du behøver ikke at have så meget toning og bevarer udsigten.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.