Hej,
Jeg er i gang med at bygge et poolhus, hvor jeg vil have vandret panel indvendigt, og jeg overvejer, hvordan jeg skal bygge installationslaget. Lige nu består væggen set udefra af panel (22mm), luftspalte, vinddug, 95x45mm regler cc600mm. Jeg tænker at have 45x45 mm regler til installationslaget. Skal jeg have dem stående men forskudt på det eksisterende regelsystem? 45x45 kan blive lidt svagt at sætte (18-22mm) panel på? Eller skal jeg have 45x45 reglerne liggende, og derefter sætte stående lægter på dem?
Jeg er i gang med at bygge et poolhus, hvor jeg vil have vandret panel indvendigt, og jeg overvejer, hvordan jeg skal bygge installationslaget. Lige nu består væggen set udefra af panel (22mm), luftspalte, vinddug, 95x45mm regler cc600mm. Jeg tænker at have 45x45 mm regler til installationslaget. Skal jeg have dem stående men forskudt på det eksisterende regelsystem? 45x45 kan blive lidt svagt at sætte (18-22mm) panel på? Eller skal jeg have 45x45 reglerne liggende, og derefter sætte stående lægter på dem?
Sort of... Det vil blive holdt på mindst 12-15 grader. Jeg vil sætte en dampspærre/folie på den varme side af 95 rammen, så indenfor det vil jeg ikke have mere end 45 mm isolering for at klare 1/3 reglen (for at dugpunktet skal være i 95 delen året rundt).Jonatan79 sagde:
Tror du ikke, at stående 45x45 bliver for svagt, hvis jeg ikke kottlar i 95 væggen, så de får støtte? Jeg har egentlig ingen problemer med tykkelsen på væggen, så 45+28 er funktionelt for mig.N Nikorasu sagde:
Nej, det tror jeg absolut ikke. Skruv/spik med dobbelt skrue/søm med 60cm afstand. Det vil holde til al den type panel, jeg kender til.F fredj721 sagde:
Klik her for at svare