Jeg har brug for at lave en inspektionslem i loftet på badeværelset i kælderen. Jeg er ved at sænke loftet for at skjule V/A og gulvvarmeslange, der kommer ned fra køkken og badeværelse i beboelsesetagen, og i det nye loft er der brug for en lem, så jeg kan få adgang til justeringen af gulvvarmen og holde lidt øje med et par forbindelser.

Jeg har tænkt mig at bruge lemmen fra et klassisk gammelt medicinskab i metal for at få en færdig ramme med en lem, der kan lukkes nemt. Skærer jeg bagsiden væk, kan jeg fastgøre siderne til reglerne, og alt er rektangulært uden besvær.

Har nogen af jer en bedre idé eller en anden løsning på et lignende "problem", vil jeg være taknemmelig for tips, især hvis det er enklere end den løsning, jeg har beskrevet ovenfor. Det er som sagt mest for at undgå at skulle lave noget slags lås til lemmen i lukket tilstand, at jeg ikke bygger en egen lille ramme med hængsler og klæder med gips, hvilket jeg nok havde gjort, hvis det var en væg.

Der findes færdige inspektionslemme at købe i plade.

MVH

Færdige og i forskellige størrelser. Oftest ligger disse i nærheden af flise/klinke afdelinger.

søg på HILA lucke...

Færdigt lyder godt, det var noget sånt jeg ville høre (har en Jeep at bygge på så huset skal helst blive færdigt nu :rolleyes:)
Heldigvis har man frie arbejdstider, skal kigge hos byggemarkederne i morgen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.