1,885 læst ·
18 svar
2k læst
18 svar
INGEN installationslag, suger kold luft ind gennem apparatdåser...
Hej!
Vi har et tag, der mangler installationslag, alle LED-lamper (apparatdosor), der sidder i loftet, har lavet huller i dampspærren.
Derfor suges der nu kold luft ind gennem apparatdåserne.
Findes der en smart måde at forhindre dette uden at rive hele loftet ned og installere et installationslag?
Det er altså direkte ind gennem dåserne..
Jeg har tegnet en billede, som jeg håber forklarer, hvordan installationen bag gipsen ser ud.
OBS! lige nu ser man kun LED-lamperne
Takker så meget for hjælpen!
Vi har et tag, der mangler installationslag, alle LED-lamper (apparatdosor), der sidder i loftet, har lavet huller i dampspærren.
Derfor suges der nu kold luft ind gennem apparatdåserne.
Findes der en smart måde at forhindre dette uden at rive hele loftet ned og installere et installationslag?
Det er altså direkte ind gennem dåserne..
Jeg har tegnet en billede, som jeg håber forklarer, hvordan installationen bag gipsen ser ud.
OBS! lige nu ser man kun LED-lamperne
Takker så meget for hjælpen!
Senest redigeret:
Tak, men lige nu kan man kun se LED-lamperne. Kig gerne på det nye billede, jeg har uploadet.J Josth sagde:
Kan ikke rigtig komme til bagsiden. Mener du, at dette kan gøres uden at rive væggen ned?
Måske hvis man kan presse stenuld i hullerne som luftisolering.
Senest redigeret:
Nej altså det billede af dåserne er ikke mit. Det er kun et lånt billede, som jeg har redigeret for at vise, hvordan bagsiden ser ud nogenlunde. På vores havde de sat membran for dampspærre. Så det er tæt rundt omkring.useless sagde:
Luften kommer i stedet direkte igennem installionsdåsen.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 indlæg
Hvis der suges kold luft den vej, så lyder det som om du har for dårlig tilførsel af tilluft i huset.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 indlæg
Men den nemmeste vej bør være gennem ventilerne. Du har måske for meget udsugning, det bliver undertryk.
Sandsynligvis kommer luften så via studsere som ikke har nogen slange. Prøv at stoppe lidt pakket isolering eller lignende i de huller hvor der ikke kommer nogen ledninger ind i dåsen.B berteriksson sagde:
Kommer der luft gennem samme hul som ledningerne så er der noget som er forkert monteret...
Er det virkelig godkendt af producenten at sætte LED-spotlights i apparatdåser? Normalt har man betydeligt større potter ovenfor loftet for at give tilstrækkelig køling, selvom LED afgiver mindre varme end tilsvarende halogen.
Hvad mener du? Er det ikke soleklart?J Josth sagde:
"Armatur er godkendt til montering mod normalt brændbart materiale og direkte mod isolering."
"Armatur må under ingen omstændigheder dækkes med isolering."
"Suitable for direct mounting on normally flammable surface and covering with thermally insulating material"