Jeg har et element med stikprop, som jeg bruger om vinteren, og om sommeren stiller jeg det i kælderdepotet. For øjeblikket står elementet på plastfødder, men der fulgte også vægbeslag med som et alternativ.

Jeg overvejer nu, om jeg kan finde en god måde at montere vægbeslagene på murstensvæggen om vinteren, men på en måde, så jeg også kan fjerne dem om sommeren (jeg bor ret trangt og vil hellere se en glat væg om sommeren). Min overvejelse er, om jeg kan bore huller, hvori et lille rør med indvendigt gevind kan fastgøres. Så kan jeg skrue en bolt fast, som fæster elementbeslagene ved væggen i gevindet om sommeren. Virker dette, og hvad hedder i så fald et sådant rør med indvendigt gevind?

Elementet er sådan et her: https://www.bauhaus.se/basic-oljef-radiator-800-230.html

Slagankre som du fæster med kemisk plug eller pl400 tilsvarende.
Teglet vil sandsynligvis revne, hvis du slår ankret fast.

• Synes
ccf
  • Laddar…
Tak!

• Synes
ccf
  • Laddar…
C ccf sagde:
inte skall slå i teglet.
Et slaganker ekspanderer i bunden, hvis man slår dem ind med dornen, hvis du let banker dem lidt ind med hammeren, er det ikke noget problem (y)

Det vil holde, hvis du limer. Delen med gevind kan du tage, hvad du nemmest kommer over.

• Synes
ccf
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.