Hej,

I sommer skal en nyindkøbt tømmerstamme på ca. 28 kvm rejses, og der skal indrettes en sovealkove, et lille badeværelse og derefter en stue/køkken. Der er ca. 3.40 m til kip. På væggene og i det åbne loft tænkte jeg at sætte en form for panel, råplanet eller høvlet. Eventuelt fer og not, høvlet faset panel eller fer og not glat panel. Nogle meninger? En råplan uden fer og not med mellemrum er nok prioriteten, forudsat at eventuelle støvproblemer kan undgås.

Hvad synes forumet?? nogen der har billeder af et vellykket eksempel?

Når paneltypen er valgt kommer det store spørgsmål, vandret eller lodret???

/Wigert

Min personlige favorit er dobbeltfalsesporen. Et alternativ til råplan med sprækker imellem. Udseendemæssigt bliver det ret lig, og støvproblemet er løst.

Jeg har selv lige sømmet glatspont panel på mine gavle på førstesalen og er meget tilfreds indtil videre. Vi får se, hvordan det ser ud, når det bliver malet senere.

Jeg har sømmet stående panel. Ligger man normalt liggende panel på vægge? Hvis man har liggende panel, plejer det ofte at være meget bredt, synes jeg. Fordelen med stående er jo, at rummet opleves højere, men nu havde du jo 3.40 til kip.

Jeg ville nok vælge fer og not-panel alligevel. Ser ingen grund til at bruge uprofiléret.

Kan også godt lide dobbeltfaset.

Dog skal man holde lidt øje, så man får godt træ til denne type panel, ellers kan det være lidt knebent med lange brædder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.