hej,
jeg ved ikke om jeg er på rette sted, men jeg chancer alligevel i håb om at få hjælp på dette forum.
Jeg er i færd med at købe en lejlighed i Stockholms indre by.
Lejligheden er på 2. sal i en ejendom, der blev bygget i 1907.

Det er kommet frem, at min nabolejlighed har fået revner i en væg. Problemet opstod for 2 år siden. Årsagen til dette er/var, at lejligheden nedenunder (altså på 1. sal) havde skiftet/renoveret en bærende væg, og i forbindelse med udskiftningen kom der revner, dels i lejligheden på 1. sal (som blev renoveret) men også i lejligheden på 2. sal (nabolejligheden til den lejlighed, jeg overvejer at købe) og så lejligheden ovenover (altså på 3. sal). Man har indtil nu renoveret disse problemer.
Dette skete som sagt for 2 år siden, og ifølge bestyrelsesformanden har der ikke været yderligere revner siden da.
Derudover er der ifølge oplysning fra sælger ingen aktuelle revner i den lejlighed, jeg overvejer at købe.

Spørgsmålet er nu:
1) er der alligevel en mulighed for, at den lejlighed, jeg overvejer at købe, også bliver ramt af revner, som ville skyldes renoveringen i lejligheden på 1. sal (på trods af at der ikke er sket noget de seneste 2 år)?
2) hvordan kan jeg blive sikker på dette? Hvad kan jeg gøre for at undersøge sagen bedre? Kan jeg f.eks. hyre en bygningsinspektør, eller er det sådan, at bygningsinspektøren ikke plejer at gå ind i spekulationer og sandsynligheder om fremtiden?

3) hvor svære er revneproblematikken at udbedre i en lejlighed?

håber på svar!
mvh

Sætninger er vel ikke noget du skal afholde udgifterne til?
Er det andelsbolig, slutter dit ansvar ved overfladen. Selvfølgelig kan der opstå ulemper, hvis det skal repareres, men efter to år er risikoen lille for, at renoveringen på 1. sal stadig forårsager skader. Derimod kan andre ombygninger i fremtiden, både i denne ejendom og omgivelserne, medføre at huset sætter sig igen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.