Vi har en økonomibygning med garage, snedkerbod, brændeskur mm. som vi overvejer at indrette en del af som "gæstehytte". Så ville det blive ca. 20 kvm nedenunder, samt et loft med samme areal ovenpå. Intet egentligt køkken, men helst rindende (koldt) vand, så man fx. kan koge sig en kop te og vaske sig, samt en tørtoilet. Bygningen er i fin stand, men uisoleret. Traditionel med træpanel, vinduer og mansardtag.
Er det overhovedet rimeligt at tænke på at indrette den, prismæssigt? Selvfølgelig kan vi skaffe os en fritstående hytte, men når vi har et "skal" til rådighed, vil vi undersøge muligheden. Er der nogen, der kan give et estimat for omkostningerne ved dette? Hvis vi lader et firma gøre det grove arbejde og derefter maler, lægger gulv og så videre selv. Vi skal selvfølgelig anmode om et tilbud, men jeg er af den utålmodige slags og kan ikke vente...
Er det overhovedet rimeligt at tænke på at indrette den, prismæssigt? Selvfølgelig kan vi skaffe os en fritstående hytte, men når vi har et "skal" til rådighed, vil vi undersøge muligheden. Er der nogen, der kan give et estimat for omkostningerne ved dette? Hvis vi lader et firma gøre det grove arbejde og derefter maler, lægger gulv og så videre selv. Vi skal selvfølgelig anmode om et tilbud, men jeg er af den utålmodige slags og kan ikke vente...
Du skal søge byggetilladelse for ændret anvendelse fra økonomibygning til bygning til boligformål. Der er andre tekniske krav, der kommer i spil, når et lokale skal anvendes som bolig.F Femklöver sagde:Vi har en ekonomibygning med garage, snedkerbod, brændebod mm. som vi overvejer at indrette en del af som "gæstehytte". Så ville det blive ca. 20 kvm nedenunder, samt et loft på samme areal ovenover. Intet egentligt køkken, men helst rindende (koldt) vand så man fx kan koge sig en kop te og vaske sig, samt et tørtoilet. Bygningen er i god stand men uisoleret. Traditionel med træpanel, vinduer og mansardtag.
Er det overhovedet rimeligt at overveje at indrette den, omkostningsmæssigt? Selvfølgelig kan vi anskaffe os en fritstående hytte, men når vi har en "skal" til overs, vil vi undersøge muligheden. Er der nogen der kan give en anslået pris for dette? Hvis vi lader et firma gøre grovarbejdet og derefter maler, lægger gulv og så videre selv. Vi skal selvfølgelig bede om et tilbud, men jeg er af den utålmodige slags og kan ikke vente...![]()
Klik her for at svare