Mine forældre har på deres grund på landet et udhus med betonplade bygget på, hvad vi tror, er en gammel jordkælder. Da deres beboelseshus er ret lille, vil de gerne have muligheden for at indrette udhuset til gæstehus. Vi ved dog ikke rigtig, hvor vi skal begynde. Jeg kan godt lide at læse op på tingene in absurdum, og min far gør helst tingene uden at have tænkt sig om først Som I kan se, er der blevet skiftet en del panel og sat en dør ind af nogen, der ikke rigtig havde en plan...
Tidligere ejere havde også overvejet at indrette det, men bakkede ud, fordi der var så fugtigt. Vi har dog siden vi købte ejendommen fjernet en stor fyr og en del anden beplantning, der skyggede for huset.
Alderen på betonpladen er ukendt, jeg ved kun, at den var der -93, da de tidligere ejere købte huset. Skal vi bekymre os om fx blåbeton eller lignende?
Er der nogen, der kan anbefale en passende litteratur eller har nogle tips til, hvordan vi skal gribe det an? Jeg har tommelfingeren kraftigt centreret, men ikke helt midt i hånden. Budgettet er stort set ikke-eksisterende (p.g.a. tagudskiftning på beboelseshuset), så det er ikke rigtig tid til at begynde at bygge, men det er jo muligt at forberede og planlægge i det mindste.