Hej!

Mine forældre har på deres grund på landet et udhus med betonplade bygget på, hvad vi tror, er en gammel jordkælder. Da deres beboelseshus er ret lille, vil de gerne have muligheden for at indrette udhuset til gæstehus. Vi ved dog ikke rigtig, hvor vi skal begynde. Jeg kan godt lide at læse op på tingene in absurdum, og min far gør helst tingene uden at have tænkt sig om først ;) Som I kan se, er der blevet skiftet en del panel og sat en dør ind af nogen, der ikke rigtig havde en plan...

Tidligere ejere havde også overvejet at indrette det, men bakkede ud, fordi der var så fugtigt. Vi har dog siden vi købte ejendommen fjernet en stor fyr og en del anden beplantning, der skyggede for huset.

Alderen på betonpladen er ukendt, jeg ved kun, at den var der -93, da de tidligere ejere købte huset. Skal vi bekymre os om fx blåbeton eller lignende?

Er der nogen, der kan anbefale en passende litteratur eller har nogle tips til, hvordan vi skal gribe det an? Jeg har tommelfingeren kraftigt centreret, men ikke helt midt i hånden. Budgettet er stort set ikke-eksisterende (p.g.a. tagudskiftning på beboelseshuset), så det er ikke rigtig tid til at begynde at bygge, men det er jo muligt at forberede og planlægge i det mindste.

Indvendig udsigt af et gammelt, ufuldstændigt isoleret loft i et skur med træbjælker og brædder i forskellige nuancer af brunt træ. Gammelt træloft i et udhus med slidte og beskadigede planker, muligvis del af en gammel jordkælder. Stige læner sig mod væg i gammelt træskur, patruljeret loftsbjælker; afpelset vindue på gulvet. Loftet i et gammelt udhus med synlige, slidte træbjælker og paneler. Nogle brædder ser ud til at være udskiftet. Rødt skur med hvide dør og tag, omgivet af træer. Rødt udhus med skadet facade og synlige sten ved fundamentet. Omgivet af vildtvoksende planter og efterårsblade. Potentiel gæstehusrenovering. Gammelt skur med rød trævæg over en betonsokkel. Tørt løv og grene samler sig foran åbning. Ujævne sten til venstre. Rødt udhus med mosbevokset tag, blå ramme omkring et vindue, og en dør skiltet “Ellens Blomsterhus”, beliggende på en stenhøj med metaltrin. Rødt træpanel på et faldefærdigt udhus med ujævnt betongfundament. Udhuset er omgivet af græsvækst og visne blade, synligt slidt og ude af vedligeholdelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.