Hej,

Her er en totalt nybegynder, når det gælder byggeri, og jeg havde tænkt mig at indrette en indbygget garage i vores kommende hus.

Garagen er en del af en tilbygning til huset. Arealet er omkring 20m2 og fundamentet er en betonplade. De tre ydre vægge består af Siporex-blokke med puds udenpå. Den indre væg mod huset er en isoleret teglvæg. Garagen har en port med 2 døre, som er tænkt at skulle mures til. Se gerne vedhæftede tegning.

garage.jpg

Er der nogen, der ville forklare, hvordan dette kunne gennemføres? Ville det være nok at sætte stålskeletter op, lægge isolering og en fugtspærre og så gipse, eller kræves der noget mere komplekst end det for at få en fuldgod isolering?

Hvad kræves der af lag oven på betonpladen for at kunne lægge en slags klik-gulv?

Taknemmelig for alle svar.
 
Ok, jeg fandt et godt billede, der måske viser, hvordan et gulv bør være.

standardgolv.jpg

Betonplade - luftspalte - regel - isolering (frigolit?) - osb - gulv.
Er det en korrekt opfattelse af, hvordan et dugeligt gulv bør være?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.