Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 indlæg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 indlæg
Hej!
Jeg har været i gang med at tømme to rum i et fyrrum fra 70'erne, som skal blive til værksted. Huset er bygget med letbetonblokke og betonplade på jorden. Nu vil jeg montere væggene. Mit hovedbrud handler om, hvordan bundremmen (til indervæggene) skal anlægges mod betonpladen (rempap?). Hvis man vil isolere indervæggen (mod ydervæggen i beton), bør man så have nogen plast eller lignende mellem betonvæggen og reglarne? Inde i væggene skal jeg trække el, hvis det nu gør nogen forskel.
Her er nogle billeder, som måske forklarer mere. Tak på forhånd!
Jeg har været i gang med at tømme to rum i et fyrrum fra 70'erne, som skal blive til værksted. Huset er bygget med letbetonblokke og betonplade på jorden. Nu vil jeg montere væggene. Mit hovedbrud handler om, hvordan bundremmen (til indervæggene) skal anlægges mod betonpladen (rempap?). Hvis man vil isolere indervæggen (mod ydervæggen i beton), bør man så have nogen plast eller lignende mellem betonvæggen og reglarne? Inde i væggene skal jeg trække el, hvis det nu gør nogen forskel.
Her er nogle billeder, som måske forklarer mere. Tak på forhånd!
Hænger på diskussionen, da jeg har lignende overvejelser
Så meget har jeg i hvert fald forstået, at man skal bruge stålregler, så det ikke mugner. Så er der heller ikke brug for nogen syld.
Jeg gætter på, at spikplugg er det nemmeste at fastgøre reglerne med.
Jeg gætter på, at spikplugg er det nemmeste at fastgøre reglerne med.
Har lært mig, at regel 1 er aldrig at isolere på indersiden, men hvis man nu skal, er regel 2, ingen organiske materialer. Helt enkelt brug aluminium-stål regler og derefter stenuld og en gipsplade, der tåler fugt. Alternativt som jeg selv har bestemt, Træullit med puds og silikatmaling. På grund af min konstruktion på ydersiden og jordens beskaffenhed er jeg bekymret for fugt og vil have det helt diffusionsåbent.
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 indlæg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 indlæg
Tak for svar! Jeg behøver egentlig ikke nødvendigvis isolere. Mest interesseret i at få til indvendige vægge som jeg kan trække el i og bruge for at få noget at skrue i (værktøjsplader mm). Givet dette, kunne man bruge træregler med et kapillærbrydende lag mod betonpladen?J jurkeller sagde:Har lært mig at regel 1 er at aldrig isolere på indersiden men hvis man nu skal er regel 2, ingen organiske materialer. Helt enkelt brug aluminium-stål regler og derefter stenuld og en gipsplade der tåler fugt. Alternativt som jeg selv har bestemt, Træullit med puds og silikatmaling. På grund af min konstruktion på ydersiden og jordens beskaffenhed er jeg bekymret for fugt og vil have helt diffusionsåbent.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvis betonpladen mangler underliggende isolering, skal du absolut bruge syllpapp under træsyller. Jeg ville lægge det også under stålregler.
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 indlæg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 indlæg
Men tror du, at det er nok? Eller vil man få umiddelbare problemer? Et af rummene i dette hus har træreglar, og der er ikke opstået nogle problemer der.J justusandersson sagde:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg taler om syllen til væggen. Men der er måske isolering under? Hvornår er huset bygget helt præcist?
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 indlæg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 indlæg
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 indlæg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 indlæg
Huset er bygget i 1978. Har aldrig været beboelseshus men værksted, fyrrum og brændeopbevaring. Når der blev fyret i fyret, var det opvarmet bortset fra når der ikke blev fyret i fyret.J justusandersson sagde:
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 indlæg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 indlæg
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Lav indendørstemperatur om vinteren er en god måde at undgå kondens på gulv og vægge.